حماس: بیانیه پایانی شورای مرکزی فلسطین ارزشی ندارد

جنبش حماس اعلام کرد، بیانیه پایانی شورای مرکزی فلسطین هیچ ارزشی ندارد و تنها نشان دهنده موضع جنبش فتح است.

حماس: بیانیه پایانی شورای مرکزی فلسطین ارزشی ندارد

به نقل از العهد، جنبش حماس ضمن مخالفت با بیانیه شورای مرکزی فلسطین که نشست آن عصر جمعه در رام‌الله خاتمه یافت، تاکید کرد که این بیانیه تنها بیانگر موضع جنبش فتح است نه مردم فلسطین.

سامی ابوزهری، یکی از رهبران جنبش حماس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: این بیانیه فاقد ارزش و تنها بیانگر دیدگاه‌های فتح است و برگزاری نشست شورای مرکزی فلسطین به صورت یکجانبه و بدون احترام به مواضع جریان‌ها و طرف‌های اصلی، باعث دامن زدن به اختلافات و نادیده گرفتن تلاش‌های صورت گرفته برای تحقق آشتی ملی می‌شود.

شورای مرکزی فلسطین یک هیئت برگرفته از شورای ملی فلسطین است و حداقل هر دو ماه یک بار نشست برگزار می‌کند و گزارشی از اقدامات خود را به شورای ملی ارائه می‌دهد.

نمایندگان حماس و دیگر گروه‌های مقاومت فلسطینی در نشست رام الله حضور نیافتند. همچنین جبهه مردمی برای آزادی فلسطین و جبهه دموکرات که در نهادهای سازمان آزادی‌بخش فلسطین هستند عضو هستند، نشست رام الله را که سه روز به طول انجامید، تحریم کردند.
شورای مرکزی فلسطین در نشست اخیر خود نسبت به اعلام "توافق آتش‌بس موقت حزبی" (توافقی که در آن جنبش فتح و تشکیلات خودگردان حضور ندارند و حماس طرف مذاکره است) با اسرائیل در نوار غزه هشدار داده و آن را باعث نابودی مساله فلسطین عنوان کرده است.

این شورا تاکید کرده بود، تا زمان انصراف دولت آمریکا از تصمیمات غیرقانونی خود درباره قدس اشغالی، آوارگان و شهرک‌سازی‌ها قطع روابط سیاسی خود با این کشور را ادامه می‌دهد.

شورای مرکزی فلسطین در بیانیه مذکور همچنین "طرح‌های مشکوکی که هدفش جدایی نوار غزه از کرانه باختری از جمله قدس شرقی است" را رد کرد.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها