سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیاردی و تسهیلات نامحدود برای ماشین‌آلات کشاورزی

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که در حوزه ماشین آلات بخش کشاورزی حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیاردی و تسهیلات نامحدود برای ماشین‌آلات کشاورزی

کامبیز عباسی اظهارکرد: همه تولیدکنندگان کشور می‌توانند بدون محدودیت، کالای خود را با تسهیلات بانکی به فروش برسانند، به گونه‌ای که به اندازه ۸۰ درصد قیمت کالاهایشان، تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۵درصد دریافت می کنند. همچنین کشاورزان می توانند با مراجعه به بانک های کشاورزی از تولیدات این کارخانجات و تولید کنندگان بدون محدودیت خرید کنند.

وی افزود: رشد مکانیزاسیون در عرصه‌های کشاورزی آمار و وضعیت متفاوتی دارد. به عنوان مثال در حوزه مکانیزاسیون برنج و در شالیزارهای کشور در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم ۱۰ تا ۱۲ درصد زمین ها مکانیزه بود اما در حال حاضر این رقم به ۷۰ تا ۷۵درصد رسیده است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه محصولات صنعتی مانند کلزا و دانه های روغنی، سیب زمینی و... مکانیزاسیون بیش از ۹۰ درصد و در غلات این عدد به حدود ۸۰ درصد می‌رسد اما میزان رشد مکانیزاسیون در حوزه باغبانی نزدیک به ۲۰ درصد است که به دنبال توسعه بیشتر آن هستیم.

عباسی گفت: در همین راستا دومین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی اتماک - آی فارم در ۲۱ تا ۲۴ شهریور ماه امسال برگزار می‌شود که در این نمایشگاه شرکت های خارجی مانند ایتالیا، آلمان و ... حضور پیدا کرده و امیدواریم تحریم‌ها تاثیری روی حضور آن ها نداشته باشد. البته یک روز را نیز به عنوان روز مزرعه در نظر گرفته‌ایم که در این روز نحوه استفاده از ماشین های نوین و انجام عملیات توسط ماشین های کشاورزی نوین نمایش داده شده تا کشاورزان بتوانند با آن آشنا شوند. این نمایشگاه‌ها جایی برای عرضه کالاهای داخلی است چرا که در راستای اقتصاد مقاومتی باید به این خود باوری برسیم. خوشبختانه در بخش ماشین آلات کشاورزی به خود کفایی ۹۵ درصدی ریسده ایم و تنها در ماشین‌هایی نظیر ماشین‌های زراعتی، باغبانی و دام و طیور نیازمند تامین از مبادی واردات هستیم که امیدواریم تدبیری اندیشیده و برای سرمایه‌گذاری در این بخش تسهیلاتی در نظرگرفته شود.

وی اعلام کرد: منابع زیادی را مانند امکان خرید ماشین‌آلات کشاورزی در کشور تامین کردیم و طی ۵ سال گذشته نزدیک به ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این زمینه اتفاق افتاده است، در نتیجه یک امنیت خاطری در بازار ماشین آلات کشاروزی در کشور به وجود آمده که باعث ترغیب شرکت های خارجی می‌شود.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها