نگرانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی از وخامت اوضاع در یمن

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد در هفته اخیر اوضاع امنیتی استان عدن یمن بسیار نابسامان شده است.

نگرانی نهادهای امدادرسان بین‌المللی از وخامت اوضاع در یمن

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد: به دنبال تشدید خشونت‌ها طی دو ماه اخیر در استان الحدیده واقع در غرب یمن تعداد آوارگان به ۳۳۶ هزار و ۸۴۶ تن رسیده و بدترین بحران انسانی در جهان از ژوئن ۲۰۱۸ وخیمتر شده است و حمله به الحدیده منجر به آواره شدن بیش از نیمی از ساکنان این شهر شده است.

طبق اعلام این سازمان، بین تاریخ ۲۹ ژوئیه تا هفتم اوت ۱۳۹۳ خانواده دیگر آواره شده‌اند. طبق گزارشی که این سازمان روز جمعه منتشر کرد، این آوارگان بیشتر به استان‌های صنعاء و دو استان تعز و اب سرازیر شده‌اند.

طبق اعلام این سازمان بیش از ۱۰۰۰ خانواده از شهر زبید واقع در استان الحدیده بین هشتم تا ۱۵ ژوئیه آواره شده‌اند.

طبق این گزارش اکثر آوارگان با پس انداز خود زندگی می‌کنند و نزدیک دو سال است یعنی درست از زمان فروپاشی دولت و نابودی زیرساخت‌های کشور دارایی‌ها، طلا و خودروهای خود را می‌فروشند.

سازمان مذکور سبد غذایی و دیگر کالاهای ضروری را در میان بیش از ۳۳۰۰ آواره توزیع کرده و کمک‌های انسانی دیگری برای ۱۴۰۰ خانواده فراهم کرده است.

در این راستا کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل گزارشی درباره اوضاع یمن منتشر کرد. طبق این گزارش درگیری‌های خشونت‌آمیزی در استان حدیده از جمله بمباران‌های هوایی و حملات از دریا و خشکی ادامه دارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: جامعه بین‌الملل از طرف‌های درگیر خواسته به تعهدات خود براساس قوانین انسانی بین‌المللی احترام گذاشته و حفاظت از غیرنظامیان و دسترسی آنها به کمک‌ها را تضمین کنند.

طبق این گزارش، کمیساریای عالی سازمان ملل از طریق همکاری با یکی از سازمان‌های ملی در میان ۴۱۷ خانواده در منطقه‌ای در جنوب یمن مواد غیر غذایی توزیع کرده است.

یمن هم‌اکنون شاهد بدترین بحران انسانی جهان است که بیش از ۷۵ درصد ساکنان آن را نیازمند کمک‌های انسانی کرده و ۸.۴ میلیون تن نمی‌دانند که وعده غذایی بعدی خود را از کجا باید تامین کنند.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها