بنجامین باتن در دنیای واقعی/ کودکی که در شش سالگی مانند پیرمردان هفتادساله شده است

یارنار علیبکف کودک قزاق شش ساله ای است که به علت یک بیماری ژنتیکی مانند پیرمردان شصت یا هفتاد ساله شده است. با کمک مردم قزاقستان قرار است او تا ماه آینده مورد عمل جراحی قرار بگیرد تا بلکه درمان شود.

بنجامین باتن در دنیای واقعی/ کودکی که در شش سالگی مانند پیرمردان هفتادساله شده است

به گزارش خبر فوری و به نقل از میرر، یک بنجامین باتن واقعی در آسیای مرکزی پیدا شده است. یارنار علیبکف کودکی است که به علت یک بیماری ژنتیکی نادر در سن شش سالگی چهره ای مانند پیرمردان شصت ساله دارد.

یارنار متولد شهر آستانه در شمال شرقی قزاقستان است. او در سن یک ماهگی به بیماری نادری به نام سندرم Ehlers-Danlos تشخیص داده شد. این بیماری ژنتیکی نادر منجر به این می‌شود که فرد مبتلا سلولها و بافت پوستی خود را از دست داده و مانند افراد شصت یا هفتاد ساله به نظر برسد. به همین دلیل، یارنار از زمانی که راه رفتن را آموخت، در آیینه تصویر یک پیرمرد شصت یا هفتاد ساله را دیده است، همانطور که در فیلم مورد شگفت انگیز بنجامین باتن دیده بودیم.

مادر یارنار می گوید که اگرچه عمل جراحی پلاستیک قانونا تا سن 18 سالگی ممنوع است اما بیمارستان محلی به خاطر شرایط خاص و استثنایی یارنار تصمیم گرفت قوانین را نقض کند و به همین دلیل، قرار است جراحی روی پوست او صورت بگیرد.

خانواده یارنار علیبکف حدود 112،000 تنی (245 پوند) برای بهبود بیماری پسرشان هزینه کردند. خانواده این پسر کوچک قزاق خیلی ثروتمند نیستند به همین دلیل، پول مورد نیاز جراحی توسط داوطلبان و دوستان خانواده یارنار جمع آوری گردید.

با اینحال، کارشناسان و پزشکان شک دارند که جراحی به طور قابل توجهی در پرونده علیبکف مفید خواهد شد یا خیر. دکتر اولگا لوزوا در رابطه با بیماری یارنار می‌گوید: "این یک بیماری نادر است که از هر 50،000 نفر، یک نفر به آن دچار خواهد شد.... این یک حقیقت است که جراحی باعث بهبود وضعیت پوست یارنار نخواهد شد... تنها راه حل این است که عواقب و عوارض این بیماری را کاهش دهیم و مراقب او باشیم."

برخی پزشکان دیگر معتقدند سندرم Ehlers- Dalos می‌تواند به زودی به سایر نقاط بدن از جمله مفاصل، ماهیچه ها و سیستم گوارشی یارنار علیبکف آسیب بزند، چرا که پیری به آرامی سراسر بدن را دربر می‌گیرد. بیماری یارنار درصورت عدم درمان می‌تواند منجر به عوارضی چون آرتروز، اسکولیوز، درد مزمن و جابجایی مفصلی منجر شود به همین دلیل، او باید هر چه سریعتر مورد جراحی قرار گیرد. با این حال، برخی پزشکان دیگر معتقدند درمان بیماری یارنار ممکن نیست و او ممکن است زود تراز همسالانش مورد آسیب و بیماری های دیگر قرار بگیرد.

منبع: میرر

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • آیتن پروانه
    0

    آخی چه بد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها