۲ انبار حاوی کالای اساسی احتکار شده در سنندج کشف شد

مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان از کشف ۲ انبار حاوی کالای اساسی احتکار شده در نایسر و محله کانی کوزله در سنندج خبرداد.

۲ انبار حاوی کالای اساسی احتکار شده در سنندج کشف شد

سید نجیم حسینی گفت: با بازرسی نهاد‌های مرتبط از این ۲ انبار در نایسر و محله کانی کوزله، تخلفات احتکار، قاچاق و تقلب در فروش محرز شد.
وی افزود: از انبار منطقه منفصل شهری نایسر ۲ هزار و ۵۱۱ کیسه ۴۰ کیلویی آرد تاریخ مصرف گذشته، مقادیری دارچین، زردچوبه، سماق و فلفل قرمز که تاریخ مصرف آن‌ها گذشته بود، اما در بسته بندی جدید و با تاریخ جعلی به عنوان کالای تاریخ دار و قابل مصرف به بازار عرضه می‌شد، کشف و توقیف شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان تاکید کرد: در منطقه کانی کوزله نیز ۶۱۰ عدد روغن مایع ۱۶ کیلیویی، ۵۰ کارتن چای نپتونی هزار عددی، ۲۹۵ بسته ۱۲ واکیومی رب ۸۱۰ گرمی و ۲۵۴ کیسه برنج کشف شد.
وی با اشاره به اینکه انبار‌های مرتبط با این تخلفات از طریق گزارشات خود مردم شناسایی و کشف شد، گفت: در یکی از این انبار‌ها با کالای قاچاق تاریخ مصرف گذشته مواجه شدیم که در همان محل با عنوان کالای ایرانی و تاریخ جعلی به بازار عرضه می‌شد.
حسینی یادآور شد: در گشت زنی مشترک بازاران در شهر مریوان هم سه انبار مورد بازدید قرار گرفت که هر سه دارای شناسه ملی بودند و تنها یکی از این انبار‌ها موجودی انبار خود را به اداره صنعت، معدن و تجارت اعلام نکرده بود.
وی اضافه کرد: این انبار به صورت روزانه اقدام به فروش کالا می‌کرد و بازرسین اداره صنعت، معدن و تجارت هم به صورت هفتگی این انبار را مورد بازرسی قرار می‌دادند که تخلف آن عدم اعلام موجودی بود.
گشت مشترک و بازدید میدانی از انبار‌ها و عمده فروشی‌های سنندج با حضور فرماندار سنندج، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، بازرسان و نمایندگان اداره کل تعزیرات حکومتی و اماکن نیروی انتظامی و چند ارگان دیگر انجام می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها