مجوز تبدیل ارز در هتل‌ها را پیگیری می‌کنم/ لزوم تشکیل کمیته‌ای برای واقعی شدن قیمت بلیت هواپیما

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از معاون اول رئیس‌جمهور می‌خواهم که به صورت فوری کمیته‌ای را برای واقعی شدن قیمت بلیت هواپیما تشکیل دهند.

مجوز تبدیل ارز در هتل‌ها را پیگیری می‌کنم/ لزوم تشکیل کمیته‌ای برای واقعی شدن قیمت بلیت هواپیما

علی‌اصغر مونسان در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت مدیره جامعه هتل‌داران ایران در خصوص درخواستی مبنی بر امکان تبدیل ارز در هتل‌ها، گفت: بر اساس بسته جدید ارزی صرافی‌ها و بانک‌ها مسئولیت تبدیل ارز را بر عهده دارند اما قطعاً مجوز تبدیل ارز در هتل‌ها را پیگیری می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از اقدامات آمریکا شاهد مشکلات اقتصادی زیادی بوده‌ایم، افزود: امیدواریم با تدابیر دولت و همراهی تمامی فعالان اقتصادی از این گردنه هم عبور موفقیت‌آمیزی داشته باشیم.

مونسان با بیان اینکه بر اساس آمار پلیس گذرنامه ورود گردشگر به کشور 38 درصد رشد داشته گفت:‌ البته این ورودی مربوط به کشورهای منطقه‌ای است و متأسفانه ورود گردشگر اروپایی به کشور کاهش یافته که قطعاً این تفاوت را به تعادل نزدیک می‌کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: قطعاً این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا در بسته حمایتی تخفیف یا تعویق در پرداخت مالیات را شاهد باشیم. در همین زمینه امروز یا فردا نامه‌ای را به معاون اول رئیس‌جمهور تقدیم می‌کنیم.

وی درباره موضوع افزایش قیمت بلیت‌ها برای گردشگران داخلی هم گفت: متأسفانه افزایش ناگهانی قیمت بلیت برای گردشگران داخلی تأثیر نامناسبی روی هتل‌ها، تورگردان‌ها و برخی گردشگری داخلی داشته است که این موضوع هم جزو موارد مطروحه در جلسه با معاون اول رئیس‌جمهور خواهد بود و درخواست تشکیل کمیته‌ای برای واقعی شدن قیمت سفر را ارائه می‌دهم.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص گلایه برخی از هتل‌داران مبنی بر افزایش هزینه‌ها اظهار کرد: اگر موضوع افزایش هزینه مربوط به آب و برق و سوخت باشد که دولت افزایشی نداده اما اگر مورد دیگری است اعلام کنید تا آن را پیگیری کنم.

مونسان در خصوص واحدهای اقامتی غیرمجاز هم گفت:‌در این زمینه اقداماتی با همکاری ناجا انجام داده‌ایم، دستگاه‌های اجرایی حق ندارند برای خودشان مراکز اقامتی ایجاد کنند این امر خلاف قانون است و قطعا با آن برخورد می‌شود.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها