یک نماینده پارلمان عراق: هزینه هر کرسی‌ پارلمان یک میلیارد و نیم دینار است

یک سیاست‌مدار زن عراقی اعلام کرد که بر سر تصدی پست‌های وزارتی معامله‌هایی صورت می‌گیرد و وضعیت درمورد کرسی‌های پارلمان نیز به همین منوال است.

یک نماینده پارلمان عراق: هزینه هر کرسی‌ پارلمان یک میلیارد و نیم دینار است

خانم نهلة الهبابی، از نمایندگان پارلمان عراق تصریح کرد، روسای فراکسیون‌ها هزینه‌های بسیاری را در میان نامزدها و برای تبلیغات انتخاباتی صرف می‌کنند و در مقابل، پست‌ها را برای فراکسیون‌ها از آن خود می‌کنند.

وی گفت: کرسی‌های پارلمان با یک میلیارد و نیم دینار فروخته شده است و این مساله در رسانه‌ها برملا گشت، دیگر وضعیت پست‌های وزارتی چگونه خواهد بود؟ احتمال می‌رود که فراکسیون‌ها به صورت فیمابین توافق‌هایی درمورد پست‌های وزارتی کنند.

الهبابی تصریح کرد: فراکسیون‌ها اموال بسیاری را برای نامزدها و تبلیغات انتخاباتی خرج می‌کند و در مقابل، می‌بایست این امر نتیجه‌ای برایشان داشته باشد و بدین ترتیب، فراکسیون‌ها با پست‌هایی که به دست می‌آورند، این پول‌ها را جبران می‌کنند.

وی افزود: فراکسیون‌های سیاسی زمانی که پست‌های وزارتی را به دست می‌آورند، قطعاً بهره مادی می‌برند و این مساله یقیناً به منزله فساد است و از آنجا که این سهم‌خواهی‌ها به این معناست که مردم چیزی به دست نخواهند آورد، در نتیجه مردم بار دیگر در انتخابات رأی خود را به صندوق نخواهند انداخت، چراکه رنج‌هایی را متحمل شده‌اند و به دلیل این سهمیه‌بندی‌ها، مجدداً مردم متحمل ضرر می‌شود.

منبع: ایسنا

719

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها