آیا ترامپ پروژه حمله به ایران را کلید می‏‌زند؟/ آصفی: رئیس‎جمهور آمریکا در وضعیت بدی قرار دارد

سفیر اسبق کشورمان در فرانسه گفت: دونالد ترامپ رئیس‎جمهور آمریکا قطعا با طرح مسائل بین‎المللی به خصوص موضوع حمله به ایران در جهت خاتمه دادن به مشکلاتش و بحرانی که در آمریکا با آن مواجه است استفاده خواهد کرد.

آیا ترامپ پروژه حمله به ایران را کلید می‏‌زند؟/ آصفی: رئیس‎جمهور آمریکا در وضعیت بدی قرار دارد

حمیدرضا آصفی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اظهارنظر برخی از کارشناسان غربی پیرامون اینکه دونالد ترامپ برای فرار از مشکلات داخلی در آمریکا و مقابله با طرح استیضاحش طرح حمله به ایران را در آینده نزدیک مطرح می‎کند اظهار کرد:در حال حاضر دونالد ترامپ با یک بحران هویتی دشوار روبه رو است به گونه‎ای که چهره وی به عنوان یک فرد بدون سابقه در عرصه سیاست و دارای پرونده‎های اخلاقی متعدد در آمریکا و به خصوص فضای عمومی نهادینه شده است و وی هرچقدر تلاش کند تا از این هویت فرار کند راه به جایی نمی‎برد.

وی با بیان اینکه ترامپ روز به روز و با توجه به مشکلاتی که دارد در چاله عمیقی فرو می‎رود تصریح کرد: مخالفت وی با اقدامات روساس جمهور گذشته آمریکا از جمله اوباما در مسائلی چون توافق برجام، ماجرای کوبا و خروج از کنوانسیون پاریس وضعیت بغرنجی را برای وی رقم زده است.

سفیر اسبق کشورمان در فرانسه تصریح کرد: ترامپ درصدد بود با پیروزی در انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا چهره جدیدی از خود و آمریکا به جهان و مردم کشورش نشان دهد اما قدم‎هایی که در این مسیر برداشت کاملا اشتباه بود.

آصفی با اشاره به اینکه گذشته ترامپ دست از سرش برنمی‎دارد اظهارکرد: پرونده‎های مربوط به فساد اخلاقی ترامپ و استفاده مکرر وی از رانت برای پیشبرد اهدافش قطعا موضوع ساده و راحتی نیست که در جهت بهبود سابقه ذهنی مردم آمریکا در قبال ترامپ تاثیری داشته باشد.

وی درباره طرح استیضاح ترامپ نیز گفت: با توجه به اینکه اغلب نمایندگان کنگره جمهوری‎خواه و از حامیان ترامپ در دوران انتخابات ریاست‎جمهوری آمریکا هستند بعید به نظر می‎رسد که طرح استیضاح وی عملیاتی شود.

سفیر اسبق کشورمان در فرانسه با اشاره به مشکلات ترامپ در عرصه بین‎الملل تاکید کرد: رئیس‎جمهور آمریکا امروز با مشکلات متعددی در عراق، سوریه و پاکستان مواجه است و در حل مشکلات آمریکا با کشورهایی چون کره‎شمالی و روسیه به بن بست خورده است از این قطعا به فکر این خواهد بود که با ایجاد بحران جدید خود را از این مخمصه نجات دهد.

آصفی خاطرنشان کرد: ترامپ به باور خودش مجبور است برای انحراف افکار عمومی آمریکا و فشارهایی که بر وی وارد است مسائلی چون حمله به ایران را مطرح کند که چنین موضوعی قطعا در مقطع فعلی عجیب و غریب نیست.

وی تصریح کرد: حضور چهره‎های تندوریی چون جان بولتون و نیکی هیلی در دایره مشاوران ترامپ شرایط را برای وی نسبت به گذشته بدتر کرده است از این رو باید منتظر انزواع بیشتر رئیس‎جمهوری آمریکا در روزهای آینده باشیم..

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • نگین
    0

    شاید این نظریه در مورد ایران هم صدق بکنه ان چه که مسلم است سفره‌ای در خاورمیانه پهن است روس جنایتکار و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و کشورهای دیگر از این سفره ارتزاق می کنند و دیگران هم در پی محو و مدیریت جهانی

  • نگین
    0

    شاید این نظریه در مورد ایران هم صدق بکنه ان چه که مسلم است سفره‌ای در خاورمیانه پهن است روس جنایتکار و انگلیس و فرانسه و ایتالیا و کشورهای دیگر از این سفره ارتزاق می کنند و دیگران هم در پی محو و مدیریت جهانی

  • ذوالقرنین
    0

    با این همه خائن به ملت محاله .

  • محمد
    0

    امریکا عرضه اش را ندارد.....

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها