علت افزایش شاخص بورس در چند روز گذشته چیست؟

علت افزایش شاخص بورس تهران در چند روز گذشته افزایش قیمت دلار و ارزهای خارجی است.

علت افزایش شاخص بورس در چند روز گذشته چیست؟

کارشناسان درباره رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌ها معتقد هستنت که بدون شک افزایش قابل توجه ارزش ارز‌های خارجی در مقابل پول ملی یکی از دلایل رشد شاخص و قیمت سهام شرکت‌ها در تالار شیشه‌ای است که نمود آن را می‌توان در تاثیرپذیری شرکت‌های صادرات‌محور از این موضوع دید.

این افزایش قیمت دلار علت خوبی برای سهامداران شد تا به افزایش قیمت محصولات شرکت هایی که سهامشان را در اختیار دارند فکر کنند. مخصوصا سهام شرکت هایی که محصولاتشان با توجه به تغییر قیمت ارز دست خوش تغییر می شود.

همچنین آقایی کارشناس بورس از ارزش جایگزینی به عنوان عاملی دیگر در رشد قیمت سهام شرکت‌ها و در پی آن شاخص بورس عنوان کرد و توضیح داد: البته عوامل یاد شده موجب افزایش قیمت سهام همه شرکت‌ها در بورس نشده است و کسانی که تجربه کمتری در خصوص حضور در معاملات بازار سرمایه دارند باید به موارد دیگری همچون وضعیت صنایع در داخل و خارج کشورو مسایل سیاسی و بین‌المللی نیز اطلاع داشته باشند.

این درحالی است به علت تخصصی بودن بازار سرمایه امکان ورود و انتقال سرمایه ها از دیگر بازار ها وجود ندارد و سرمایه از بازار‌هایی همچون مسکن، سکه، خودرو و ارز به بورس منتقل نمی شود که باعث افزایش شاخص بورس شود.

در همین رابطه روح الله میرصانعی دبیر کانون کارگزاران بورس نیز معتقد است که افزایش نرخ ارز های خارجی علت افزایش شاخص است و در آینده، بازار باید با قیمت ارز جدید محصولات خود را قیمت گذاری کند که نشان از سود بیشتر است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها