گزارشی از پیدا و پنهان سفر معاون وزیر خارجه انگلیس به ایران

آلیستر برت در تهران به دنبال چیست؟

درحالی که واشنگتن جنگ تمام عیار دیپلماتیک و اقتصادی را علیه ایران به راه انداخته است، سفر معاون وزیر خارجه انگلیس به تهران می تواند معنادار باشد.

آلیستر برت در تهران به دنبال چیست؟

آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس امروز درحالی با مقامات وزارت امور خارجه کشورمان مذاکره می کند که پیش بینی می شود راهکارهای برون رفت از فشارهای اقتصادی آمریکا به ایران یکی از محورهای این سفر باشد.

به جز این، احتمالا انگلیس در آستانه مذاکرات مهم ایران، روسیه و ترکیه درباره آینده سوریه و نیز در آستانه حمله ارتش سوریه به آخرین استان در اختیار تروریست ها با ایران به رایزنی می پردازد. ( بیشتر بخوانید )

همچنین موضوع نازنین زاغری شهروند ایرانی - انگلیسی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی است هم یکی از موضوعات مورد علاقه لندن برای گفتگو با ایران باشد.

این گفتگوها امروز درحالی انجام می شود که به تازگی اروپا خط اعتباری 18میلیون دلاری به ایران اختصاص داده تا جبران تحریم های اقتصادی آمریکا علیه ایران باشد.

ایران این بسته پیشنهادی را غیرقابل قبول ارزیابی کرده است ( اینجا بخوانید ) و رهبر انقلاب اخیرا به دولت توصیه کردند امیدی به کمک اروپا نداشته باشد.

با این همه سفر یک مقام ارشد انگلیس به تهران می تواند پیام های مهمی با خود به همراه داشته باشد. این پیام ها شاید درباره مسائل منطقه ای باشد که مقامات فرانسوی و حتی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اروپا نیز به تازگی دغدغه های خود را در این باره مطرح کرده بودند.

طبیعی است که ایران انتظار دارد اروپا به جای تاکید بر مسائل خاورمیانه، به حفظ برجام و مقابله با آمریکا برای پیمان شکنی بپردازد.

باید دید ماحصل مذاکرات امروز آلیستر برت، معاون وزیر خارجه انگلیس چه خواهد بود و آیا انگلیس بر مسائل منطقه ای متمرکز خواهد بود یا راهی برای مقابله با ترامپ ارائه می دهد؟

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • محمد حسین
    0

    مسایل منطقه ای ایران به خودش ربط داره به بیگانه مربوط نیست

    نظرات شما -
    • es
      0

      این کشور در طول تاریخ برای همه مخصوصا ایران ثابت کرده که ،به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست ،به نظر من نباید یکجا مذاکره کنند و امتیازات رو یکجا بدهند،و این کار باید مرحله ای انجام بگیره به گفته ی کارشناسان، این طوری با اطمینان بیشتری مذاکره پیش خواهد رفت

  • ناشناس
    0

    بذارید اینا بیان ولی با منطق دندون شکن سرکوب گر قدرت حقیقت قاطع رسوا کننده ی خیانتها و جنایتهاشون که جواب نداره حسابشونا بذارید کف دستشون و رونشون کنین به همون جایی که ازش اومدن.

  • سید ابو رسول
    0

    سلام خدا قوت نظرم ... ایران باید قوی باشه واز حق خودش ملت شریف ایران دفاع کنه وکوتاء نیاد .. ایران کشوری پزرگ واهل تمتن و ایران از حق موشک بالستیک وخیر دفاع کند ...جرا ال سعود واسرائیل وامریکا وغیره دارد.. ما جرا نه ..یمن قتل عام میشود ایران محکومه تو اخردنیا یک تصادف مکند ایران محکومه ..این جیی عدالت ...اسرائیل جنایت مکنه ایران محکومه ...قوه باش نترسین ..دنیا ما پر ظلم کفر وفساد واختلاس قدر عظمت ایران بدانید

  • تنها
    0

    آقای علم الهدی همین دیروز داشت میگفت انگلیس شیطانه ودرایران نقش مخرب داره حالا انگلیس شد داداش

  • Amir
    0

    انگلیس روباه پیره یعنی یه حرف درست این آخوندها بزنن همینه انگلیس فقط بفکر خودشه همیشه هم پشتت رو خالی میکنه

  • جلال
    0

    ایران یک کشور خاص با استراتژی خاص است... با بقیه کشورها تفاوت دارد... خودش مصلحت خودش را میداند... خوشبختانه رهبر مقتدر و شجاع هم دارد... از طرفی سلام گرگ بی طمع نیست...!!! پس چه لزومی دارد با دشمنان این نظام مذاکره صورت گیرد...!!؟؟

  • اردشیر زاهدی
    0

    نقش یک پدر دلسوز رو داره?

  • مهدی جهان
    0

    انگلیس روباه مکار تا کی ما چوب حماریت مردم رو با این انتخاب هاشون بخوریم ای خدا

  • جهانگیر روحانی
    0

    باز هم در این دولت دوباره ردپای روباه پیر پیدا شد . 6 سال طول کشید تا مسئولین ما فهمیدند آمریکا قابل اعتماد نیست.کی مسئولین ما می فهمند که انگلیس قابل اعتماد نیست ، خدا می داند.

  • نگین
    0

    روباه پیر ایران را مستعمره خود می داند سالها ایران را جز مستعمره اش بوده انقدر که رضا شاه را به جزیره موریس تبعید کرد الان هم بدون این که هزینه ای برایش داشته باشد باز می خواهد خودی نشان دهد و دلگرمی و چراغ سبزی و دمی تکان دهد برای ایران همیشه خاور میانه بین انگلیس و روسیه پاس داده شده چهل سال پیش عراق مستعمره روسیه بود الان علاوه بر عراق و ایرانو سوریه در زیر چتر خودش دارد هیچ کس نمی تواند ادعا کند مستقل است دم از استقلال زدن پوچ و بی معنیست ؤ شعاری بیش نیست

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      کشورهای استعماری همیشه درموقعیت ضعف کشورهای جهان سوم ،ازآب گل آلود ماهی گرفته اند وبدنبال منفعت طلبی بوده اند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها