درباره عملکرد سیستم بانکی کامنت بگذارید و نظر بدهید

#غلط_زیادی بانکها / گزارشی تصویری از مراکز تفریحی که بانکها در اختیار دارند

یکی از چالش های نظام بانکی جدا شدن از مأموریت های اصلی اش و رفتن به سمت اقداماتی مانند بنگاه داری است. نظر شما درباره این آسیب چیست؟

#غلط_زیادی بانکها / گزارشی تصویری از مراکز تفریحی که بانکها در اختیار دارند

کارشناسان معتقد هستند که با توجه به تورم در اقتصاد، مدیریت شده و تک رقمی شده است اکنون معضل ناکارآمدی در افشای اطلاعات مالی بانک ها نشان دهنده کسری در بسیاری از این بانک هاست.

این درحالی است که ناکارآمدی بانکی در پشت تورم مخفی شده است و به همین علت عملاً بانک ها را در فضای رقابتی و واقعی اقتصاد نمی توانیم ارزیابی کنیم.

در همین راستا در سال های گذشته به علت وجود تورم در اقتصاد کشور برای حفظ ارزش پولی و سودآوری، بانک ها در بخشی از املاک و مستغلات سرمایه گذاری کردند. همین موضوع یکی از چالش های نظام بانکی یعنی جدا شدن از مأموریت های اصلی اش و رفتن به سمت اقداماتی مانند بنگاه داری است.

ویدئوی کوتاهی که در ادامه می بینید، نگاهی انداخته به ماجرای باغ داری و بنگاه داری بانکها که خبر فوری در توییتر خود با هشتگ #غلط_زیادی به ابعاد مختلف ان پرداخته است.

15

حجم ویدیو: 4.75M | مدت زمان ویدیو: 00:03:22 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 13
  • برتراندراسل
    0

    یک قاعده وفرمول کلی حاکمیت فارسی مشکل آفرین است نه حلال مشکل

  • علی
    0

    خجالتم خوب چیزیه مردم نون ندادن بخورن شما گیر دادید به بانکها برید یه فکری به حال اقتصاد خودتون بکنید

  • خانم حسینی از کرج
    0

    پول باید در بورس باشه نه دربانک کی باید یاد بگیریم!!!

  • ناشناس
    0

    بزرگترین مشکل بانکها نداشتن استقلال در سیاست‌هایی خود است مثلا وقتی سکه پیش فروش میکند رسما آنرا معاف از مالیات اعلام میکند وبعداز شش ماه بصورت رسمی پیمان شکنی کرده و کاهش ارزش ملی که محصول بی لیاقتشان است را بعنوان سود برای خریداران تلقی نموده وانرا مشمول مالیات میداند ومانع عرضه آن به بازار توسط خریداران میشود این نتیجه اعتماد به بانک مرکزی وخرید شفاف است چگونه میتوان به فراخوانهای بعدی اعتماد کرد.

  • محمدتقی
    0

    با سلام من هم موافقم و بعد از ۲۵سال یکبار هم از جلوش رد نشدم چه برسه به اینکه از امکاناتش استفاده کرده باشم . البته ۹۰% همکارام هم مثل من هستند و بابت هر بار استفاده کلی باید پول بدیم اما خواهشن مال بقیه ارگانها و نهادها مثل ریاست جمهوری , قوه قضاییه , مجلس و ..... را هم بررسی کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    فساد سیستمی نداریم کشور گل و بلبل هست امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

  • فرهاد
    0

    تمام سازمانها و ارگانها تحت نظارت و کنترل خودشان است آنوقت این چه سوالی است که مطرح می کنید ؟

  • محمدرضا
    0

    با سلام، اينكه بانكها بنگاه دار شده اند براي بسياري از آحاد جامعه مسجل شده و ساختار نظام بانكي نيز به اصلاح اساسي نيازمند است.حال بايد اين سوال مطرح شود كه با اصلاح نظام بانكي مشكلات حل خواهد شد؟البته كه نه ،با نگاهي اجمالي به مالكيت و سهامداران بانكها مشخص مي نمايد كه فقط بانكها نيستند كه به حوزه هاي غير مرتبط وارد شده اند بلكه بسياري از ارگانها و نهادها با ورود به حوزه تخصصي پولي و مالي توازن قلب تپنده اقتصاد يعني بانكها را برهم زده و بانكدار شده اند.كه اتفاقا موازي به تمركز بر خروج بانكها از بنگاه داري بايد پويش خروج سازمانها و ارگانها از بانكداري نيز به جد و تا حصول نتيجه در دستور كار قرار گيرد، بطور مثال در حوزه درمان ،بيمه ،بانكداري،آموزش عالي و .... هستند موسسات ،بيمارستانها،دانشگاههايي كه وابسته به ارگانها و سازمانهايي كه رسالت اصلي آنها هيچ سنخيتي با مباحث ياد شده ندارند.بنابراين به نظر مي رسد فعالان هر حوزه كاري صرفا مي بايست تحت نظارت سازمان يا وزرتخانه تخصصي همان فعاليت باشند نه اينكه هر سازمان اين اجازه را داشته باشد كه همزمان در بحث بانكداري،بيمه ،بنگاه داري ارائه خدمات درماني آنهم در سطوح تخصصي اداره بيمارستان و ساير مواردي كه با ماموريت اصلي آن سازمان همسو و هم راستا نيست فعاليت نمايد. و اما موضوع مقاله ،رهبر معظم انقلاب صراحتا در ديدار اعضاء دولت بنگاه داري بانكها را مورد انتقاد قرار دادند ليكن متاسفانه برخي افراد مغرض با سوء استفاده از فرمايشات صريح و شفاف ايشان،با تعميم غير منطقي و البته جهت دار، بحث باشگاه داري يا داشتن مراكز تفريحي بانكها براي كاركنانشان را مطرح نموده اند كه جاي تاسف دارد و اي كاش روزنامه جام جم كه تصوير باشگاه يكي از بانكها را در صفحه اول خود منتشر نمود،تصاوير امكانات صدا و سيما رانيز منتشر نمايد.به هر حال بسياري از ارگانها،سازمانها و دستگاهها امكانات رفاهي ، تفريحي و آموزشي را در مناطق مختلف كشور براي كاركنان خود فراهم كرده اند بنابراين بدور از انصاف است كه با گزارشات مغرضانه افكار عمومي را عليه كاركنان بانكها كه اتفاقا از محل در آمد حاصل از فعاليت خود و نه از بودجه دولتي ؛هم حقوق و هم امكاناتشان تامين مي شود،تحت تاثير قرار داده و تلاش نمايند مردم را به كاركنان بانكها و سيستم بانكي بدبين نمايند. اميدوارم در اين فضاي غبارآلود كه تشخيص حقيقت را مشكل نموده است مردم فهيم كشورمان ، مشكلات ساختاري اقتصاد و نظام بانكي را به پاي كاركنان بانكها كه اكثر قريب به اتفاقشان افراد تلاشگر،متخصص ، رازدار ،وفادار و قابل اعتماد هستند نگذارند.ياحق

  • محمدرضا
    0

    با سلام لطفا ضمن رعايت اصل بي طرفي و بدور از غرض ورزي، گزارشي از مراكز تفريحي تمامي سازمانها و ارگانها كه اتفاقا از بودجه دولتي استفاده مي نمايند و نه صرفا بانكها كه از سازمانهاي مستقل و درآمد زا هستند، منتشر نماييد.همچنين اميدوارم همانطور كه اين روزها بحث اصلاح نظام بانكي و نفي بنگاه داري توسط بانكها شدت گرفته است ،همزمان پويش نفي بانكداري توسط برخي ارگانها و سازمانها نيز مطرح و تا حصول نتيجه به جد در دستور كار قرار گيرد.چرا كه در حال حاضر تعداد كثيري از ارگانها و سازمانها برخلاف ماموريت اصلي خود به حوزه هاي بانك، بيمه،درمان (بيمارستانهاي تخصصي و فوق تخصصي بزرگ) ،آموزش عالي و .... وارد شده و در آن فعاليت گسترده اي دارند. باشد كه با اصلاح تدريجي موارد پيش گفته هر تخصص و فعاليتي در كشور به متولي اصلي آن سپرده شود.

  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    بانکها برای خودشون وکارمنداشون کار میکنند یه آبدارچی بانک بعد ازدوسال صاحب خونه وماشین میشه چون تسهیلات زیادی بهشون میدن در اکثر شهرهای شما وشهرهای زیارتی هتل دارند کارمنداشون سر نوبت میرن بهترین مکان وغذا را مجانی دارند .چند سال یکبار دکوراسیون وسنگهای گران بانکها را عوض میکنند وچقدر مرامز تفریحی وملک دارند اینا ازکجا بدست میان از دیرکرد پول مردم از کارمزدهای الکی از سودهای کلان .چرا باید یه بانکی سه تا خونه چند تا ماشین داشته باشه اما یه معلم بعد از بیست سال زندگی هنوز مستاجر باشه ووقتی تفریح میره یا چادر بزنه یا بره تو مدرسه اسکان کنه .این همه نابرابری تبعیض در هیچ جای دنیا سابقه نداره لباس که مجانی برنج ایرانی درجه یک مجانی بهشون میدن خداوکیلی داریم میبینیم که میگم مابقی مردم آدم نیستن .بعد آدم داریم که نون خالیشو نسیه میبره چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      شما هم کارمند بانک می شدید.

  • حمید
    0

    سلام دوستان/ میگم بیاییم این موضوع رو منطبق بر واقعیت جامعه بحث کنیم: خیلی ازاستخدامی های بانکها دریک رقابت نابرابر بین افراد معمولی و افراد با سهمیه های خاص استخدام میشند بعداز استخدام هم چنانچه بیش از تلاش کار بانک در جهت اهداف انقلاب فعالیت داشته باشی میری در راس قدرت تصمیم گیری. وقتی هم در راس بودی باید چاکرمسلک و گوش بفرمان باشی تا چنانچه استاندار و امامان جمعه و نمایندگان محترم بجای تلاش وافر در وظایف خود هرچه را در جلسات و یا بصورت کتبی به شما دیکته کردند بدون کم و کاست اجرا کنی مخصوصا وقتی بدانیم در چندین سال اخیر مدیران تراز بالای بانکها از سازمانهای اطلاعاتی و سپاهی باشند. خب انصاف بدهید که کارکنان عادی و حتی کارشناسان و روسای شعبات بانکها آیا میتوانند بدون رعایت دستوراتی که از ادارات مرکزی بانکها که تحت نظارت کامل مدیران تراز اول بانکها هست اقدامی انجام دهند؟؟؟مخصوصا اینکه تمام اعمالشان تحت کنترل دائمی حراست و بازرسی و حتی همکاران مافوق شان هست. پس وقتی صحبت از بانکها کنیم بدون یادآوری تصمیمات مدیران آن که مستقیما به کانون قدرت متصل هستند کاری عبث و بیهوده هست. در عین حال که نه فقط بانکها بلکه تمامی نهادها اعم از قوه قضاییه و ارتش و سپاه وصداوسیما و ....خلاصه همه سازمانها چنین اند. مگر غیراز اینه ؟؟؟ای وجدانهای بیدار لطفا مردم عادی را بیش از به جان هم نندازید!!!خواهش می کنم تفرقه ایجاد نکنید!!!ملت ما خیلی نازنین اند ‌. در این زمان ما به وحدت بیشتر نیازمندیم تا تفرقه!!! آن دشمنی که شماها همش یاد از آن می کنید منتظر تفرقه بین ملت هست !!بیشتر دقت کنیدلطفا

  • Fariborz
    0

    آیاشرکت نفت ویتامین اجتماعی ونیروی انتظامی وسایرادارات مکانهای مشابهی ندارند ؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها