غلامی: وزارت علوم در بحث ارز دانشجویی دخالتی ندارد/ دعوت از دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت

وزیر علوم گفت: وزارت علوم اعلام می‌کند نسبت به کلیه دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و مدارک معتبر از باب شروع به تحصیل دارند، آمادگی پذیرش در داخل داریم.

غلامی: وزارت علوم در بحث ارز دانشجویی دخالتی ندارد/ دعوت از دانشجویان خارج از کشور برای بازگشت

وزیر علوم تاکید کرد: وزارت علوم اعلام می‌کند نسبت به کلیه دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و مدارک معتبر از باب شروع به تحصیل دارند، آمادگی پذیرش در داخل داریم و امیدواریم با مراجعه و تحصیل در دانشگاه‌ها که صندلی در دانشگاه‌های خوبمان هم برایشان وجود دارد، مشکلشان را حل کنند.

منصور غلامی وزیر علوم در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص ظرفیت اسکان دانشجوها در سال جدید گفت: خوشبختانه در سال‌های گذشته کل فصل تابستان دانشگاه‌های ما برای ساماندهی و ارتقا سطح خوابگاه‌های دانشجویی تلاش کردند. اکثر دانشگاه‌ها تعمیرات اساسی و تغییرات کیفی داده‌اند و آماده پذیرش دانشجویان هستند.

وی افزود: معمولا هر سال مقدار ظرفیت خوابگاه‌ها اضافه می‌شود ما هم از منابع دولتی هم سایر نهادها به خصوص خیرین برای توسعه خوابگاه‌ها استفاده کردیم. با گزارش‌هایی که وجود دارد اکثر دانشگاه‌ها ظرفیت خود را اضافه کردند و آمادگی لازم را دارند.

وزیر علوم در پاسخ به سوالی درباره تغییر رئیس دانشکده صنعت هوایی کشور گفت: برنامه‌ای برای تغییر دانشکده صنعت هوایی وجود ندارد ولی هر مشکلی اگر هست باید مدیریتش به وزارت علوم منتقل کند و ما آن را حل و فصل می‌کنیم. برخی از دانشکده‌ها و گروه‌های هوا فضای ما به خوبی دارند کار می‌کنند. در این باره هم خبر خوبی وجود دارد که ان شاءالله از سوی دانشگاه امیرکبیر منتشر می‌شو،د لذا این بخش بصورت جدی فعال است.

وی در خصوص انتقال این دانشکده به دانشکده دیگر گفت: این برنامه هنوز به ستاد وزارت علوم نیامده است و معمولا در شورای آمایش و ساماندهی، این‌ها اول به صورت کارشناسی بررسی می‌شود.

غلامی در خصوص تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه به وزارت علوم گفت: ما سال گذشته که این مساله به نتیجه رسید سازمان برنامه و بودجه با وزارت علوم بسیار خوب برخورد کرد و دانشگاه‌ها تخصیص‌هایشان را صد در صد گرفتند. در حوزه عمرانی هم تا هفتاد درصد تخصیص داشتیم، علیرغم اینکه من مشکلات مجموعه اعتباری سازمان برنامه و بودجه می‌دانستم لذا سازمان برنامه و بودجه مجموعا سال گذشته با وزارت علوم خیلی خوب برخورد کرد. در سال جاری هم با محدودیت‌هایی که وجود دارد تا الان نسبتا همکاری ها خوب بوده است. هرچند کامل تخصیص‌ها را نداده‌اند اما ریاست سازمان برنامه نگاه ویژه‌ای به حوزه آموزش عالی داشته که امیدواریم امسال هم مثل سال گذشته این حمایت‌ها را ادامه دهند.

وزیر علوم در خصوص ارز دانشجویی هم گفت: ما در وزارت علوم دخالتی در بحث ارز نداریم. قبلا هم اعلام کردم. علی‌رغم کمک‌هایی که به لحاظ شرایط خاصی که در شش ماهه اول امسال وجود داشت، با صحبت‌هایی که با دانشجویان و بانک مرکزی داشتیم الان وظیفه‌ای که ما داریم فراهم کردن شرایط برای حل مشکل دانشجویانی است که در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند. وزارت علوم اعلام می‌کند نسبت به کلیه دانشجویانی که در خارج از کشور در حال تحصیل هستند و مدارک معتبر از باب شروع به تحصیل دارند، آمادگی پذیرش در داخل داریم و امیدواریم با مراجعه و تحصیل در دانشگاه‌ها که صندلی در دانشگاه‌های خوبمان هم برایشان وجود دارد، مشکلشان را حل کنند.

وی در خصوص ظرفیت علمی کشور هم گفت:‌ معتقدم سطح دانشگاه‌‌های ما از دانشگاه‌هایی که دانشجویان ما اغلب در خارج از کشور در حال تحصیل در آنها هستند، بالاتر است.

منبع: انتخاب

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها