در گفت و گو با خبرفوری مطرح شد

واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش به اقدام یک مدرسه در مشهد/ هیچ نهاد و ارگان خاصی نمی‏‌تواند حق تحصیل را از دانش‎آموزان سلب کند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به اقدام یک مدرسه در مشهد در جهت سلب حق تحصیل آموزان به دلیل نمره انضباط پایین انتقاد کرد و این رویکرد را خلاف قانون دانست.

واکنش سخنگوی کمیسیون آموزش به اقدام یک مدرسه در مشهد/ هیچ نهاد و ارگان خاصی نمی‏‌تواند حق تحصیل را از دانش‎آموزان سلب کند

میرحمایت میرزاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره رویکرد یک مدرسه در مشهد نسبت به محرویت دانش‎آموزانی که نمره انضباط زیر 15 دارند از تحصیل و قید حفظ زیارت عاشورا و برخی ادعیه به عنوان نمره جایگزین برای انضباط اظهارکرد: طبق قانون اساسی مدرسه خانه دانش‎آموزان محسوب می‎شود و هیچ‎کسی نمی‎تواند آنها از این خانه محروم کند مگر اینکه یک مورد اضطراری ایجاد شود که در آن موقع باید کلاس دانش‎آموز یا مدرسه وی تغییر کند.

وی تصریح کرد: قانونگذار در هیچ کدامیک از مواد قانونی نگفته است که اگر دانش‎آموزی تخلفی انجام داد و یا مشکلات درسی داشت باید از تحصیل محروم شود از این رو هرمدرسه‎ای چنین اقدامی را انجام دهد قطعا رویکرد غیرقانونی انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر روزی یک تخلفی از یک دانش‎آموز سر بزند و در شورای انضباطی مدرسه تشخیص داده شود که به صلاح خود دانش‎آموز نیست که در آن مدرسه به تحصیل خود ادامه دهد بازهم خود مسئولان مدرسه باید مقدمات حضور دانش‎آموز در یک مدرسه دیگر را فراهم کنند.

میرزاده تصریح کرد: مواردی همچون حفظ ادعیه برای دانش‎آموزان در جهت ادامه تحصیل و ماندن در یک مدرسه قطعا غیرقانونی است و این تصمیم صورت گرفته در مشهد نیز حتما از سوی مدیران یک مدرسه صورت گرفته است و اگر گزارش آن به وزارت اموزش و پرورش ارائه شود قطعا با آن مخالفت خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کس و هیچ نهادی حق گرفتن تحصیل از دانش‎آموزان ندارند از این رو قطعا خانواده‎های دانش‎آموزان و خود آنها باید در صورت مشاهده مواردی خلاف قانون گزارشات لازم را به آموزش و پرورش منطقه ارائه دهند تا با کسانی که خلاف قانون رفتار می‎کنند برخورد شود.

گفتنی است عکسی به دست خبر فوری رسیده مبنی بر اینکه یکی از مدارس حاشیه شهر مشهد دانش آموزان را تهدید کرده که از ثبت نام آنها جلوگیری می کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها