وزیر آموزش و پرورش: کمبود نیرو نداریم

‌وزیر آموزش و پرورش گفت: برای مهرماه سال 97 با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فعلا کمبود نیرو نداریم.

وزیر آموزش و پرورش: کمبود نیرو نداریم

سید محمد بطحایی که برای همایش نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز در بروجرد حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با روش‌هایی که پیش بینی شده است در سال 97 هیچ کلاسی بدون معلم نخواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 14 میلیون و 7736 دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد، افزود: این تعداد دانش‌آموز نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد دارد.

بطحایی همچنین در مراسم نکوداشت خدمات فرهنگی و عمرانی دکتر محمدرضا حافظی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور، اظهار کرد: در مهر ماه سال تحصیلی جدید 8000 کلاس به کلاس‌های درس اضافه می‌شود و تا پایان سال 97 به 10 هزار کلاس درس خواهد رسید.

بطحایی ادامه داد: سهم خیرین مدرسه‌ساز در این تعداد تقریباً به اندازه سهم دولت است که سهم قابل توجهی در تأسیس و راه‌اندازی داشته‌اند.

وی بیان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور حدود 5 مترمربع است در حالی‌که حد استاندارد 8 مترمربع است.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: متاسفانه در برخی استان‌ها این میزان به حدود 3 مترمربع می‌رسد و فقط یکی از استان‌های کشور است که به حد استاندارد رسیده است و این استان بیشترین سهم خیرین را نیز دارد.

بطحایی اظهار کرد: مدارس امروز ما به شدت نیازمند کمک است و اگر نتوانیم مدارسی شاد و بانشاط در اختیار بچه‌ها قرار دهیم حتماً افرادی مثل آیت‌الله بروجردی و فرهیختگان تاثیرگذار بیرون نخواهند آمد.

وی بیان کرد: امروز تکریم و تجلیل از خدمات دکتر محمدرضا حافظی، تکریم از جریانی است که می‌تواند با کمک‌های خود فرهنگ و تمدن غنی ایرانی و اسلامی را نجات دهد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود فضای ورزشی دانش‌آموزان افزود: ورزش می‌تواند علاوه بر جسم، روح دانش آموزان را تقویت کند.

بطحایی خاطرنشان کرد: در میان همه عواملی که دست به دست هم می‌دهد تا یک آموزش و پرورش با کیفیت را بسازیم، نیروی انسانی حرف اول را می‌زند و مهم‌ترین عاملی که می‌تواند یک نظام آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت پیشرفته را در جامعه بسازد، نیروی انسانی است.

وی تاکید کرد: چنانچه بتوانیم معلمینی شایسته و علاقه‌مند و با انگیزه در نظام آموزش و پرورش داشته باشیم، بسیاری از کاستی‌های دیگر را این معلم شایسته و حرفه‌ای و علاقه‌مند به کار می‌تواند پوشش دهد.

بطحایی افزود: برای اینکه یک آموزش و پرورش پیشرفته داشته باشیم نیاز به عوامل مختلفی داریم که باید دست به دست هم دهند و تعلیم و تربیت در خور مردم ایران اسلامی در جامعه برپا کنند.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رزمنده دفاع مقدس
    0

    وزیر آموزش وپرورش وقتی از بازنشستگانی که توان تدریس ندارند بعنوان حقالتدریس استفاده میکنید معلومه کمبود معلم ندارید همینطوره که افت تحصیلی زیاده براتون سواد مهم نیست بگذره سال تحصیلی دانش آمز چیزی یاد نگرفت مهم نیست دبیری که باید 24 ساعت موظفی داشته باشه 50الی60 ساعت تدریس داره آخه چه وزیری هستی که نمیفهمی از نیروهات خبر نداری .این همه سرمایه تو مملکت این همه جریمه که از قاچاقچیان و....غیره میگیرند کجا میره کی به تحصیل اهمیت میده این همه جوان تحصیلکرده بالای 35 سال بیکار بکارشون بگیرید بازنشسته باید بره استراحت کنه دیگه کارایی نداره مخصوصا تدریس خراب کردید مملکتو

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها