تهران به لحاظ فضای آموزشی محروم‌تر از سیستان است/بزرگترین نگرانی از مدارس فرسوده

شهر تهران به‌لحاظ سرانه و متراژ و مقاومت مدارس جزو فقیرترین استان‌هاست و بیشترین مدارس فرسوده کشور در شهر تهران قرار دارند.

تهران به لحاظ فضای آموزشی محروم‌تر از سیستان است/بزرگترین نگرانی از مدارس فرسوده

264 مدرسه با قدمت بالای 60 سال در شهر تهران وجود دارند که این مدارس آسیب‌پذیرند به‌گونه‌ای که طبق اعلام عباسعلی باقری - مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، در سال‌های اخیر حتی طوفانی رخ داد و سقف برخی مدارس کنده شد یا آسیب دید و این مدارس در برابر زلزله طاقت نمی‌آورند.

همچنین علی شهری - مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران معتقد است که وضعیت استان تهران قابل توجه ویژه است و باید نگاه ویژه‌ای را به مدارس فرسوده این استان داشت. استان تهران از جمله استان‌های با سرانه فضای آموزشی پایین است و ضمن پایین بودن سرانه آموزشی شاهد تراکم بسیار بالای دانش‌آموزان در کلاس های درس هستین. اگر مقایسه‌ای بین استان‌های کم‌برخوردار به‌لحاظ فضای آموزشی داشته باشم، سیستان و بلوچستان، البرز و آذربایجان غربی با وجود سرانه پایین فضای آموزشی مشابه تهران هستند اما باید گفت که تراکم دانش‌آموزی آنها قابل مقایسه با تهران نیست.

محمدرضا حافظی - رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور با اشاره به اینکه 960 هزار خیر مدرسه ساز در کشور و هزار خیر مدرسه ساز ایرانی در سراسر جهان هستند, عنوان کرد: بزرگترین نگرانی در بحث مدارس فرسوده مربوط به شهر تهران است. 13.5 میلیون جمعیت دانش‌آموزی در کشور داریم که 1.5 درصد در تهران حضور دارند و اگر زلزله 6 ریشتری رخ دهد جان تعداد زیادی از دانش‌آموزان در خطر است.

وی افزود: باید مدارس ایمن‌سازی شوند تا حتی در هنگام زلزله بتوان از آنها به عنوان پناهگاه استفاده کرد و دولت و خیران باید در عرصه مدرسه‌سازی فعالیت بیشتری کنند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور بیان کرد: مردم تصور می‌کنند تمام امکانات در تهران متمرکز شده است و هیچ نیازی در پایتخت وجود ندارد اما باید در بحث ایمن سازی مدارس تهران سرمایه‌گذاری کرد و این موضوع با جان دانش‌آموزان در ارتباط است.

حافظی گفت: سال گذشته 1200 میلیارد تومان کمک خیران مدرسه‌ساز را در کل کشور داشتیم و 40 هزار میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی مدارس نیاز داریم و این در اختیار دولت نیست و به عزم ملی نیاز دارد تا بتوانیم مدارس ایمن برای فرزندان کشور به خصوص در تهران احداث کنیم.

وی تصریح کرد: تهران از استان سیستان‌وبلوچستان که محرومترین استان کشور است به لحاظ فضای آموزشی محروم‌تر است و اگر اعتبار لازم تامین شود و زمین برای احداث مدرسه در اختیار خیران بگذارند این مشکل حل خواهد شد. شورای شهر باید موافقت کند که در کنار پارک‌ها، مدارس ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها