خاطره جالب عروس امام خمینی(ره) از افق بی‌کران تفکر ایشان

آنچه در این مطلب از نظر می‌گذرانید، خاطره‌ای جالب و خواندنی از عروس امام خمینی (ره) درباره نگاه متفاوت ایشان به حضور زنان در ادارات است.

خاطره جالب عروس امام خمینی(ره) از افق بی‌کران تفکر ایشان

خاطره عروس امام از نگاه متفاوت ایشان به حضور زنان در ادارات بانو فاطمه طباطبایی، عروس امام خمینی(ره) در خاطره ای به حضور زنان در جامعه از دیدگاه امام پرداخته و می گوید:

در اول انقلاب شخصی نزد امام آمدند و گفتند: شما الآن خیلى قدرت دارید و هر کارى که می خواهید، می توانید در ایران انجام دهید. بیایید از این قدرتتان استفاده کنید و دستور دهید تمام خانم‌ها از ادارات به خانه‌ هایشان برگردند و کار نکنند. البته این یکى از خواسته ‌هاى ایشان بود.

یادم است که این مسأله به نحوى به من مربوط می شد که امام آن را با من مطرح کردند. گفتند: «الآن فلان آقا اینجا بود و چنین خواسته ‌اى در مورد شما زنان داشت». من خندیدم و گفتم: این آقا با آن وجهه آمده بود تا این خواسته را طرح کند. گفتند: «بله، ولى واقعاً چطور اینها متوجه نیستند؟ مگر از نظر اداره مملکت امکان دارد که فردا بگویند همه زنها در خانه بنشینند؟ برخى وزارتخانه‌ ها نصف پرسنلشان زن است. اینها چون توجه به مسائل ندارند، یک مرتبه حکم می کنند.»

منبع: باشگاه خبرنگاران

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها