فاصله حداقل ۲۰ روز بین آخرین امتحان نهایی و کنکور ایجاد می‌شود/ هنوز هدایت تحصیلی ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مانده است

معاون سابق آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش از تغییر زمان کنکور خبر داد و گفت: در آخرین شورای سنجش و پذیرش دانشجو مقرر شد فاصله حداقل ۲۰ روز بین آخرین امتحان نهایی و کنکور ایجاد شود.

فاصله حداقل ۲۰ روز بین آخرین امتحان نهایی و کنکور ایجاد می‌شود/ هنوز هدایت تحصیلی ۳۰۰ هزار دانش‌آموز مانده است

علی زرافشان معاون سابق آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در خصوص تغییر زمان کنکور اظهار کرد: در آخرین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو موضوع تغییر زمان کنکور مطرح شد و مقرر شد سازمان سنجش به نحوی زمان کنکور را تنظیم کند که بین آخرین امتحان نهایی دانش‌آموزان و برگزاری کنکور فاصله حداقل ۲۰ روز وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: این فاصله زمانی به این دلیل است که دانش‌آموزان بعد از امتحانات نهایی، فرصت آمادگی برای کنکور را داشته باشند و همچنین ما فرصت داشته باشیم که نتایج امتحانات نهایی را به سازمان سنجش اعلام کنیم.

زرافشان درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: تاکنون هدایت تحصیلی بیش از ۶۵۰ هزار دانش‌آموز انجام شده است اما هنوز ۳۰۰ هزار نفر ماندند که بخشی از آنها قبولی شهریور هستند و بخشی در ترمیم نمره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۲ درصد کاهش گرایش به علوم تجربی و افزایش ۲ درصدی گرایش به علوم ریاضی را شاهد بودیم، افزود: امسال این درصد باقیمانده است و کاهش و افزایشی نداشتیم.

معاون سابق آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه ویژه مدارس اظهار کرد: دستورالعمل این برنامه در این هفته به مدارس ابلاغ شده است و ۲ ساعت از برنامه هفتگی دانش‌آموزان دوره متوسطه اول، ویژه مدارس اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برخی عنوان کردند که ۲ ساعت از برنامه درسی حذف شده است در حالی که چنین نیست؛ همه دانش‌آموزان ۳۰ ساعت در هفته در مدرسه حضور دارند و از مجموع این ساعات، ۲ ساعت برنامه متناسب با شرایط محلی توسط مدرسه برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود.

امروز طی مراسمی علی زرافشان به عنوان معاون اسناد سازمان اسناد و کتابخانه ملی معرفی شده است.

منبع: فارس

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها