۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زارعی ۹۷-۹۸ بیش از ۱۱هزار و۹۰۰ تن بذر گواهی شده گندم بین کشاورزان استان توزیع می شود.

۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می شود

فاطمه خمسه روز سه شنبه در بازدید از تنها واحد تولید بذر گندم دیم در استان اظهارداشت: امسال بیش از ۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم گواهی شده توزیع می شود که از این میزان بذر تولید شده ۷۶۰۰تن بذر گندم آبی و ۴۳۰۰ تن بذر گندم دیم است.

وی اظهار داشت : کار توزیع این بذرها بین گندم کاران استان با قیمت یارانه ای به زودی آغاز خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: توزیع این بذرهای گواهی شده که دارای لیبل هستند میان کشاورزان استان آغاز شده است.

خمسه بیان کرد: بذرهای گواهی شده که در میان کشاورزان توزیع می شود حدود ۶۵ درصد بذور مورد نیاز گندم کاران استان را شامل می شود و مابقی آن نیز بذرهای خود مصرفی است که توسط کشاورزان تهیه شده است.

۱۱ هزار و ۹۰۰ تن بذر گندم بین کشاورزان استان قزوین توزیع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در سال زراعی جاری بیش از ۱۳۷ هزار هکتار از ارضی کشاورزی استان به زیرکشت گندم خواهد رفت که از این میزان ۴۶ هزار هکتار هکتار گندم آبی و ۹۱ هزار هکتار گندم دیم است.

وی بیان کرد: گندم از محصولات استراتژیک کشاورزی است که با برنامه ریزی دولت در سال های اخیر در تولید آن به خودکفایی رسیده ایم.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها