واکنش وزارت صمت به یک خبر : آقای دلیگانی مستندات خود را منتشر نماید

بدنبال انتشار مصاحبه آقای حاجی دلیگانی در خصوص تلاشها برای پس گرفتن امضا برخی نمایندگان استیضاح کننده وزیر صنعت روابط عمومی این وزارتخانه اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

واکنش وزارت صمت به یک خبر : آقای دلیگانی مستندات خود را منتشر نماید

متن کامل این جوابیه به شرح زیر است.

جناب آقای بیژن مقدم

مدیر مسئول محترم پایگاه اطلاع‌رسانی الف

با سلام

پیرو درج خبری با عنوانی که حتی از تکرار آن برای احترام به افکار عمومی اجتناب می‌کنیم، به نقل از جناب آقای دکتر حاجی دلیگانی نماینده محترم حوزه انتخابیه شاهین‌شهر، برخوار و میمه ضمن تکذیب خبر که اشاره به پیشنهاد برای پس گرفتن امضاء برای استیضاح وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت دارد به اطلاع می‌رساند در صورتی که ایشان مستنداً نسبت به اعلام جزییات خبر برای تنویر افکار عمومی اقدام نمایند، مورد استقبال وزارت صمت قرار خواهد گرفت و توصیه می‌گردد با ذکر اتهام‌های مبهم و کلی رنجش خاطر افکار عمومی در این برهه حساس کشور که دولت در حال جنگ اقتصادی با استکبار جهانی است را فراهم نگردانیم.

همچنین به اطلاع مردم شریف کشور می‌رسانیم اساساً اقدامات وزارت صمت برای توسعه صنعتی و حمایت از تولید در گستره ایران اسلامی ماموریت ذاتی و دائم دولت است و اختصاص به برهه و زمان خاصی ندارد و در قبال این اقدامات برای مردم که ولی‌نعمتان نظام هستند، هیچ توقعی از افراد، جریانها و مسئولین دیگر قوا نیست.

همچنین اشاره می‌گردد اساساً ذکر این نکته ناامیدکننده و تعجب برانگیز که هزاران واحد صنفی و صنعتی تعطیل شده است و صدها هزار نفر بیکار شده‌اند همان چیزی است که استکبار جهانی و ایادی آن انتظار دارند و وزارت صمت اساساً وجود چنین شرایطی را در تولید کشور تکذیب می‌کند.

از سوی دیگر دمیدن در شایعات حاصلی جز ناامیدی مردم شریف کشور نسبت به خدمات مجموعه خدوم دولت را در پی نخواهد داشت و تصور این است که این رویه خلاف منویات مقام معظم رهبری و اشارات ایشان در دیدار با هیات دولت و نمایندگان محترم خبرگان رهبری مبنی بر تلاش برای رفع مشکلات با همکاری مسئولین است.

برای حضرتعالی و همکاران گرامی آن مجموعه و مسئولین خدوم نظام در شرایط کنونی آرزوی توفیق روزافزون آرزومندیم.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با بیان اینکه استیضاح محمد شریعتمداری در دستور کار نمایندگان قرار دارد، گفت: یک طرح استیضاح شریعتمداری 2 هفته پیش با 70 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد.همچنین طرح استیضاح دوم این وزیر نیز از سوی 12 نماینده تحویل هیئت رئیسه مجلس شد که هر 2 طرح به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شده است.

وی با اشاره به تلاشها برای منتفی کردن استیضاح وزیر صنعت در مجلس گفت: در روزهای گذشته شاهد تلاش معاونین وزیر در این زمینه بودیم که وعده و وعید های زیادی به نمایندگان می دهند.

حاجی دلیگانی اضافه کرد: در همین راستا یکی از معاونین وزیر صنعت به یکی از نمایندگان پیغام داده که اگر وی امضای استیضاح وزیر را پس بگیرد، 2 واحد صنعتی به ارزش چند صد میلیارد تومان در حوزه های انتخابیه اش مستقر می کنند.

وی از نپذیرفتن پیشنهاد مذکور از سوی نماینده خبر داد و افزود: آقایان باید وظیفه خود را انجام دهند نه اینکه انجام وظیفه خود را به امتیازگیری از نمایندگان منوط کنند.

نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این مسئولین وزارت صنعت به نمایندگان می گویند که وزیر تازه یک سال شروع بکار کرده و هنوز مدیران خود را جابجا نکرده و تازه رفته سراغ رئیس جمهور و اجازه تغییر و جابجایی مدیران را گرفته است و الان زمان استیضاح وی نیست.

حاجی دلیگانی افزود: در حال حاضر بیش از یک سال از شروع بکار وزیر گذشته و اگر با محدودیت هایی مواجه بود باید به مردم و یا به مجلس می گفت.

وی تصریح کرد: اگر برخی نمی گذارند تا وزیر تصمیم بگیرد وخودشان در امور وزارتخانه تصمیم گیری می کنند، باید شفاف بیان کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما نمایندگان بارها در خصوص مشکلات وزارتخانه به وزیر تذکر و هشدار دادیم، نصیحت کردیم و در کمیسیون تخصصی سوالاتی را مطرح کردیم اما توجهی نشد و به استیضاح روی آوردیم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه در حال حاضر مواد اولیه در کشور وجود دارد اما برخی نبض مواد اولیه صنایع پائین دستی را بدست گرفتند و احتکارکردند، تصریح کرد: در همین راستا هزاران واحد صنعتی و صنفی تعطیل شد و صدها هزار نفر بیکار شدند.

وی با طرح این سوال که وزیر صنعت کجاست؟، افزود: وقتی قیمت پراید به 40 میلیون رسیده، وضعیت خودرو اینگونه ولنگار و به یک جوک شبیه شده و هیچ جوابی برای مردم نداریم، چاره ای جز استیضاح وزیر نداریم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه تا زمانی که منافع مردم تامین نشده دست بردار نیستیم، افزود: بر اثر ضعف مدیریت آقایان، تنها در حوزه انتخابیه اینجانب، 300 واحد صنفی تریکو دوز و واحد تولیدی لباس و پوشاک تعطیل و حدود هزار و 500 نفر بیکار شدند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها