انتقاد شدید عضو جامعه روحانیت مبارز از اظهارات سیاسی برخی از مداحان در گفت و گو با خبرفوری:

اکرمی: حداقل امام حسین را برای مردم نگه دارید/ هیئت‎های عزاداری جای تبلیغات سیاسی اصلاح‎طلبان و اصولگرایان نیست

عضو جامعه روحانیت مبارز با انتقاد شدید از اظهارات سیاسی برخی از مداحان اظهار کرد: هیئت‎های عزاداری جای تبلیغات سیاسی اصلاح‎طلبان و اصولگرایان نیست و باید اجازه دهیم حداقل امام حسین برای مردم باقی بماند.

اکرمی: حداقل امام حسین را برای مردم نگه دارید/ هیئت‎های عزاداری جای تبلیغات سیاسی اصلاح‎طلبان و اصولگرایان نیست

سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره اظهارنظرهای سیاسی برخی از مداحان و سخنرانان در مراسم‎های عزاداری مختص به امام حسین اظهارکرد: قطعا این دسته از دوستان در ابتدای امر باید مباحث مربوط به سیاست و امام حسین را مورد مطالعه جدی قرار دهند تا بعد از پی بردن به این مفاهیم و درک عمیق از آن بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برپایه تدبیر، عقل و منطق در باب امام حسین، شان و منزلت وی سخن بگوییم قطعا باید بدانیم که طرح مسائل سیاسی که بعضا با اهداف و غرایض شخصی آمیخته شده است در مکانی که به نام امام حسین مردم در آنجا جمع شدند به هیچ وجه توجیهی ندارد.

عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: انسان عاقل و مومن باید با تکیه بر خردی که خداوند بر وی اعطا کرده است در جهت تفکیک مسائل از یکدیگر به درستی وارد عمل شود روندی که متاسفانه در برخی از هیئت‎های مذهبی ما نشانی از آن وجود ندارد و متاسفانه مردم به جای اینکه در برخی از هیئت‎ها و مساجد با فضلیت‎های امام حسین آشنا شوند مجبورند تن به سخنانی بدهند که فارغ از ماجرای ماه محرم و امام حسسین است.

اکرمی با اشاره به اینکه در شرایط امروز جامعه که مردم با مشکلات مختلفی به خصوص در حوزه اقتصاد روبه روهستند گفت: محافلی که در این ایام برای عزاداری امام حسین برگزار می‎شود قطعا بهترین مکان برای آرامش بخشیدن و جلا دادن به روح مردم است از این رو سخنرانان و مداحان محترم بهتر است با سخنانی که جز اختلاف و کینه پیامد دیگری برای مردم ندارد فضای این مراسم‌ها را نیز در این وضعیت روحی مردم غبارآلود نکنند.

وی تاکید کرد: در مراسم‎هایی که مختص به امام حسین است بهتر است به جای باندبازی‎های سیاسی به امام حسین و فضایل این شخصیت بزرگوار بپردازیم.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهارکرد: امیدوارم نهادهای نظارتی که درامور مساجد و هیئت‎های مذهبی هستند نسبت به رویکردهایی که از سوی برخی از سخنرانان و مداحان صورت می‎گیرد دقت نظر بیشتری را اتخاذ کنند تا مردم حداقل از گزند مسائل سیاسی در مکانی که به دنبال آرامش روحی هستند به دور باشند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • هادی
    0

    «« اجازه دهیم حداقل امام حسین برای مردم باقی بماند.»» «« اجازه بدیم حداقل امام رضا برای مردم باقی بماند »» به نظرتون این جنس حرف ها رو جای دیگه و زمان دیگه ای نشنیدیم؟؟؟ مگه نه اینکه اصل قیام امام حسین (ع) سیاسی بود؟ مگه نه اینکه امام حسین برای برپایی حکومت اسلامی واقعی و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد؟ به قول مرحوم مدرس سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست. حالا این آقایون از هیئت ها و عزاداری های امام حسین فقط گریه و سینه زدن میخوان . اونها به جای خودش ولی قیام امام حسین (ع) برای ریشه کن کردن ظلم و فساد و این مسائل بود که الان ما تو جامعه بهش مبتلا هستیم،شمایی که امام حسین (ع) رو بدون سیاست میخوای اگه دین ندارید لااقل آزاده باشید و به فلسفه و اصل قیام عاشورا پایبند بمانید. انشاء الله که خداوند همه ما و شما رو عاقبت بخیر بفرماید .

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      امام حسین (ع) برای احیای ارزشهای لوث شده دین الهی که در معرض یورش تحریف گر یزیدیان اموی دین ستیز قرارا گرفته بود قیام کرد و جان و عزیزترینهای خود را در این راه فدا نمود. هیچ اشاره ای در سخنان این امام همام در طول این قیام به قصد و هدف برپایی و به دست گرفتن حکومت و رسیدن به قدرت وجود ندارد.

  • معرفت
    0

    امام حسین درهمیشه.تاریخ.ذبح امال و ارزوهای امثال شما.بوده انگار یادتان رفته.انکه حسین.را.شهید کرد مدعی دین وعمامه.بود

  • تولید کننده بیکار
    0

    مودبا بگویم و باز هم ممکن است عرایض حقیر را درج نکند سایت محترم ولی در پاسخ این آقا عرض کنم حرکت امام حسین جز سیاسی و ضدیت با ظلم چیز دیگری بوده ؟ شاید آموخته های ما تا الان اشتباه بوده چون ما دنبال حق طلبی وضد ظلم را خدا پرستی را از قیام امام حسین یاد گرفته ایم اگر غیر این اسا این آقا جواب بدهند .

  • ناشناس
    0

    به کار گیری شیوه ی طاغوتان بنفع نهضت عاشورا ونظام و انقلاب اسلامی نیست --- آقای اکرمی!!! وظیفه ی روحانیت شناساندن حقیقت ناب اهداف والای سیاسی عبادی حیات بخش نهضت عاشورای حسینی به مردم و زنده نگه داشتن حماسه ی ستم ستیز عدالت جوی این نهضت الهی در دلهای آنان و رسوا کردن ستم پیشگان از خدا بی خبر زمانه و بیان انواع ستمی که یزید وار علیه مردم بی رحمانه روا می دارند است. این فراخوان شما به رها کردن امام حسین (ع) برای مردم اشاره به رها کردن مردم در طرز عزاداریهای آلوده با من در آوردیها را دارد که طاغوتان و دین فروشان درباری قرنها است برای خام نگه داشتن و دور کردن مردم از حقیقت اهداف انسان ساز نهضت عظیم این امام والا با ترفند و نیرنگ و جعل و دروغ و دغل بازی ابتکار کرده اند. نتیجه ی نهایی و حتمی چنین فراخوان خاموش کردن شعله الهی این نهضت در دلهای مردم ستم ستیز بنفع ستم پیشگان جنایت کار خائن ضد بشر است. این فراخوان واپس گرا برای جنبش مردمی که حرکت انقلابی به سوی زندگی خدا پسندانه ی سعادت آفرین را برگزیده بی نهایت زیان بار و تباه کننده است. اشتباه نشود این نوشته دفاع از چپ و راست و به اصطلاح اصول گرایان و اصلاح طلبان کشور نیست بلکه یاد آوری حقایق منفوری است که ریشه دراز آنها را طاغوتان ستم پیشه و دین فروشان درباری در تاریخ مسلمانان پرورش داده و با خیانت آبیاری کرده اند.

    نظرات شما -
    • غ مقدسی ف
      0

      درودبراکرامی مساجد دفترحزبی وتبلیغاتی احزاب نیستند.دردحسین تشنگی وزخم بدنش نبودبیعدالتی بود.

  • خادم حسین
    0

    برخی از صاحبان قدرت و ثروت دوست دارند که مراسمات محرم خنثی و بدون گزند و غیر سیاسی برگزار شود در حالی که کل قیام امام حسین که سلام بر او و یارانش باد سیاسی و مبارزه با ظلم بوده است.چطور استفاده از قیام عاشورا برای مبارزه با حکومت قبلی خوب بوده ولی الان خوب نیست. یعنی امام حسین را هم به نفع یه عده قلیلی مصادره کرده اند و الان دیگر به این مراسمات نیاز ندارند چون بر اسب قدرت و ثروت سوار شده اند و ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها