آماده سازی یک هزار کلاس درس جدید در خوزستان

استاندار خوزستان از آماده سازی یک هزار کلاس درس جدید در استان خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ کلاس درس جدید آماده می شود.

آماده سازی یک هزار کلاس درس جدید در خوزستان

غلامرضا شریعتی، عصر امروز در جلسه شورای اداری استان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان اظهار کرد: هیئات مذهبی و مجالس معنوی باید مورد حمایت قرار بگیرند و دستگاه های اجرایی نیز مؤظف به پشتیبانی هستند.

وی با تأکید بر برقراری امنیت مراسم های عزاداری، افزود: امنیت هیئت های مذهبی باید تامین شود تا ایام سوگواری با طیب خاطر بر گزار و مردم بهره کافی از این ایام را مردم ببرند.

شریعتی با اشاره به هفته دفاع مقدس بیان کرد: این هفته فرصتی است که به دوران دفاع مقدس و جان فشانی غرورآفرین رزمندگان افتخار و از آنها تکریم کنیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در ۱۰۰ سال اخیر تنها جنگی که ایران حتی یک وجب از خاک را به دشمن نداد، جنگ هشت ساله با عراق بود که مایه افتخار کشور و فرزندان این مرز و بوم است.

وی بیان کرد: باید برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرستان های خوزستان و مرکز استان با جدیت و خوبی برگزار و در شأن شهدا، رزمندگان، جانبازان و دیگر فعالان آن دوران باشد.

شریعتی ادامه داد: آغاز ماه مهر و افتتاح مدارس نیز مورد تأکید است که برای این موضوع جلسه ای خاص برگزار شده و هر شهرستانی تاکنون شورای آموزش و پرورش خود را برگزار نکرده دیگر نباید تأخیر کند چرا کنه در این زمان دیگر تأخیر جایز نیست.

استاندار خوزستان با اشاره به آماده سازی یک هزار کلاس درس جدید در خوزستان گفت: تا پایان سال جاری نیز بیش از ۵۰۰ کلاس درس جدید آماده می شود که این کار با سرعت و جدیت در حال پیشرفت است.

شریعتی تأکید کرد: باید شرایط زیرساختی و فضای آموزشی را در حد توان به نحوی رقم بزنیم که زیرساخت های لازم فراهم شود؛ در خصوص مسائل نرم افزاری نیز برای رفع کمبود معلم با رئیس سازمان استخدامی کشور دیدارهایی داشته و مذاکراتی صورت گرفته است.

وی گفت: سال گذشته بیش از یک هزار و ۱۰۰ دانش آموز که به علت فقر ترک تحصیل کرده بودند به چرخه آموزشی بازگردانده شدند.

استاندار خوزستان بیان کرد: برای دانش آموزان مستعد و بی بضاعت نیز بورس تحصیلی تعریف و هزینه تحصیلیی یک ساله یک هزار دانش آموز را از طریق اعتبارات دولت تأمین و تدریجا آن را به سمت و سوی جذب خیران برای حمایت از تعداد دانش آموزان بیشتر سوق می دهیم.

وی گفت: آموزش مجازی برای دانش آموزانی که امکان حضور در کلاس درس را ندارند، پیش بینی شده که از آن جمله می توان به دانش آموزان دختری که به علت مسائل فرهنگی امکان حضور در مدرسه را ندارند، اشاره کرد.

منبع: مهر

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها