۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

مدیرعامل شرکت مادر تخضصی تولید نیروی برق حرارتی از اضافه شدن ۵۰۰۰ مگاوات به صورت اسمی به ظرفیت نیروگاه‌های کشور خبر داد.

۵۰۰۰ مگاوات به ظرفیت اسمی نیروگاهی کشور اضافه می‌شود

وی گفت: ۲۵ واحد نیروگاهی تا تابستان سال آینده وارد مدار خواهد شد تا بتوانیم تابستان پیش‌رو را بدون کوچک‌ترین مشکل سپری کنیم.

محسن طرزطلب با بیان این‌که از دو هفته پیش تعمیر نیروگاه‌ها طبق برنامه‌ریزی که با شرکت مدیریت شبکه برق ایران و مصوبه وزارت نیرو صورت گرفت آغاز شده، اظهار کرد: مقرر شده تا اردیبهشت‌ماه تعمیرات اساسی واحدها صورت گیرد و بخش باقی‌مانده کار نیز نهایتا تا خردادماه سال آینده به اتمام برسد.

وی افزود: یکی از اولویت‌های مهم ما این است که بتوانیم در هر شرایطی که برای کشور رقم می‌خورد ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی را برای سال آینده حفظ کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخضصی تولید نیروی برق حرارتی، سال گذشته در پیک مصرف توانستیم ۴۷ هزار مگاوات ظرفیت موجود نیروگاه‌های حرارتی را به صورت عملی استفاده کنیم و امسال بنا داریم تا این ظرفیت را افزایش دهیم، اما در اولین مرحله اولویت این است که ظرفیت فعلی را حفظ کنیم.

طرزطلب با بیان این‌که تمهیدات متعددی را برای گذر از پیک سال ۱۳۹۸ در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: با تایید هیات دولت قطعا این تمهیدات را اجرایی خواهیم کرد و نخواهیم گذاشت کشور خاموشی گسترده را تجربه کند.

چندی پیش نیز محمود رضا حقی فام معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: هدف‌گذاری صنعت برق کشور خاموشی صفر است و سعی داریم با اجرای برنامه ۰۹۸ بتوانیم ۵۰۰۰ مگاوات برق در تولید و ۳۰۰۰ مگاوات برق در مصرف به میزان قدرت تامین و تولید اضافه کنیم.

منبع: ایسنا

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها