ژاپن از رقابت برای میزبانی المپیک ۲۰۲۶ انصراف داد

ساپارو از ادامه رقابت برای کسب میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ انصراف داد.

ژاپن از رقابت برای میزبانی المپیک ۲۰۲۶ انصراف داد

منابع خبری ژاپن گزارش دادند که مقامات ورزشی این کشور به زودی به اطلاع مسئولان کمیته بین المللی المپیک خواهند رساند که از برنامه خود برای میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک 2030 منصرف شدند.
به گزارش خبرگزاری ژاپن تایمز و کیودو نیوز معاون شهردار ساپارو "تاکاتوشی ماچیدا" با تایید این خبر اعلام کرد که این موضوع را در ملاقات با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک به اطلاع او هم خواهد رساند.
معاون شهردار ساپارو یکی از دلایل انصراف این شهر از میزبانی بازیهای المپیک و پارالمپیک زمستانی 2026 را وقوع زلزله قدرتمند 7/6 ریشتری در منطقه هوکایدو که ساپارو مرکز آن است را اعلام کرد.
با انصراف ساپارو تاکنون شهرهای کالگری کانادا، ارزروم ترکیه، استکهلم سوئد، و سه شهر میلان، تورین و کورتینا دامپتزو ایتالیا در این رقابت باقی مانده اند. ساپارو سال 1972 نیز میزبانی این رقابتها را به عهده داشته و سال 2017 هم میزبانی بازیهای آسیایی زمستانی بود. تاکنون استکهلم نتوانسته است حمایت های دولتی لازم برای کسب این میزبانی را بدست آورد اما کالگری پس از اعلام هزینه های این رقابتها نظر مثبت شورای شهر را کسب کرد.
همچنین ساپارو اعلام کرده است که آنها قصد دارند برای بازیهای المپیک و پارالمپیک سال 2030 کاندیدا شوند. پیش از این سیون سوییس به دلیل عدم رای موافق مردم این شهر از ادامه رقابت با شهرهای باقیمانده انصراف داد. کمیته بین المللی المپیک سال آینده میزبان این دوره از رقابتها را اعلام می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها