عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس در گفت و گو با خبرفوری:

اگر نوبخت به مجلس پاسخگو بود قطعا استیضاح می‎شد/ برخی به دنبال فلج کردن دولت هستند/طرح شفافیت نباید ابزاری برای کوبیدن افراد شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه هم به مانند وزرا پاسخگوی مجلس بود قطعا وی هم استیضاح می‎شد.

اگر نوبخت به مجلس پاسخگو بود قطعا استیضاح می‎شد/ برخی به دنبال فلج کردن دولت هستند/طرح شفافیت نباید ابزاری برای کوبیدن افراد شود

محمد محمودی شاه‌‎نشین در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره انتقاد برخی از جریانات اصلا‎ح‎طلب از عملکرد فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی به خصوص دربحث استیضاح وزرا اظهار کرد: به دلیل اینکه در کشورما حزب به معنای واقعی وجود ندارد و احزاب تنها در زمان انتخابات فعالیت می‎کنند روندی که قطعا سبب می‎شود تا فعالیت‎های تشکیلاتی در کشورما سرانجام خوبی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه همه تشکل‎ها و ائتلاف‏‎ها فاقد برنامه هستند و این امر تنها به فراکسیون امید اختصاص ندارد خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز سه فراکسیون مجلس فاقد برنامه هستند و برای برون رفت از مسائل کشور و به خصوص حوزه اقتصادی هیچ برنامه‎این دارند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر چون فراکسیون‎های مجلس فاقد رویکرد و راهبرد خاصی هستند نمایندگان به دنبال این هستند که یا فردی عمل کنند یا با استفاده از اطلاعات مراکزی چون مرکز پژوهش‎ها اقداماتی را انجام دهند از این رو عملکرد فراکسیون‎ها در این مدت به جز در موارد خاص رویکرد قابل قبولی نبوده است.

محمودی تاکید کرد: در حال حاضر فراکسیون‎ها تنها در انتخاب افراد یا برکناری آنها فعالیت دارند و در این زمینه موثر هم هستند اما در مجموع بنده عملکرد سه فراکسیون مستقلین، امید و نمایندگان ولایی را نسبت به طرح و لوایحی که به مجلس ارائه می شود قابل قبول نمی‌دانم و متاسفانه انتظاری که از این فراکسیون‌ها وجود داشت برآورده نشده است.

وی با اشاره به اینکه فراکسیون‎ها مجلس در شرایط به وجود آمده امروز بسیار مقصر نیستند تاکید کرد: به دلیل اینکه حزبی در کشور وجود ندارد متاسفانه تشکیل فراکسیون در مجلس نیز عملا راه به جایی نمی‎برد چرا که اگر چند حزب با پشتوانه قوی در کشورمان وجود داشته باشد جایگاهی برای پاسخگویی به مردم وجود داشت ولی در حال حاضر این شرایط مهیا نیست و این روند به فراکسیون‎های مجلس نیز منتقل شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بنده در جلسات فراکسیون‎های مختلف شرکت می‏کنم خاطرنشان کرد: اینکه برخی دوستان می‎گویند شما چرا عضو فراکسیون امید هستید ولی در فراکسیون مستقل شرکت می‎کنید برای بنده مهم نیست چرا که من معتقدم چون فراکسیون‎ها برنامه مستقل فردی ندارند باید از مجموعه رویکردهای آنها استفاده کرد.

محمودی با اشاره به اینکه در جریان استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی فراکسیون‎ها نقشی نداشتند و در واقع رویکرد فردی نمایندگان سبب این امر شد گفت: اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد دولت را در حوزه اقتصادی ضعیف می‎دانند و معتقد هستند که مثلث سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برنامه‎ای برای این امر ندارند از این رو این رویکرد سبب شد تا نمایندگان سراغ استیضاح بروند.

وی تاکید کرد: دوستان در سازمان برنامه و بودجه معتقدند که برنامه مدونی دارند از این رو ما منتظر هستیم اما آنچه مورد اهمیت است این بوده که اگر رئیس سازمان برنامه و بودجه باید به مجلس پاسخ می‎داد قطعا از سوی نمایندگان استیضاح می‎شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر در شرایط فعلی بحث استیضاح وزیر صنعت مطرح است به این علت است که از منظر برخی از نمایندگان بخشی از نابسامانی‏های خودرو و صنعت به وی مربوط است و وزیر باید در این راستا پاسخ دهد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که دولت را فلج کنند اظهار کرد: تندورهای برخی از جناح‎های سیاسی کشور معتقدند دولت‎ باید فلج شود و در نهایت شکست بخورد و در مقابل تندورهای یک جناح دیگر براین باورند که ما باید این وضعیت فعلی را آنقدر پررنگ کنیم تا دیدگاه‎هایی که ارتباط به غرب دارد در کشور پیاده شود.

محمودی با بیان اینکه بنده به باورهای این جریانات سیاسی اعتقاد ندارم گفت: معتقدم وضعیت کشور نیاز به بازنگری دارد اما در این بین ارتباط ما با غرب و دنیا باید به گونه‎ای باشد که برای ما آورده داشته باشد و اتخاذ این روند سبب خواهد شد تا ما بر مشکلات فائق آییم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید از الگوهای خوب دنیا برای برون رفت از مشکلات اقتصادی استفاده کنیم تا مشکلاتمان را حل کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اینکه ما بهترین هستیم شاید در امت خاص بودن و تقوی درست باشد ولی به معنای این نیست که ما در علوم تجربی، اقتصاد و صنعت هم بهترین هستیم از این رو باید از تجربه کشورهای دیگر استفاده کنیم.

محمودی درباره طرح شفافیت آرا که از سوی برخی ازنمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح شده است گفت: نگاه‎های صفر و یکی همیشه برای ما مشکل ایجاد کرده است از این رو اینکه طرح سوال شفافیت اشتباه است چرا که ما در برخی از موضوعات چون رانت‌خواری باید شفافیت‎های لازم وجود داشته باشد چراکه باید معلوم شود که یک نماینده چقدر در تصویب قوانین، ارائه ایده‎های نو و خلاقیت موثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در تصمیمات کلی کشور باید شفافیت وجود داشته باشد تصریح کرد: در موضوع انتخاب برخی از افراد به طور مثال موضوع شفافیت مصداقی ندارد و موجبات اختلاف را فراهم می‏کند از این رو معتقدم شفافیت نباید ابزاری برای کوبیدن افراد شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در بحث عدم رای نمایندگان به دوفوریت طرح شفافیت نیز اکثرنمایندگان باتوجه به وضعیت فعلی معتقد بودند که باید با آرامش به این طرح پرداخته شود.

محمودی اظهارکرد: شفافیت خوب است اما باید حد و مرزی برای آن قائل شد و در موضوعاتی چون رای به افراد قطعا وجود شفافیت معنا و مفهومی ندارد.

28

حجم ویدیو: 23.52M | مدت زمان ویدیو: 00:10:16 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • عباس
    0

    این فیلم چه ربطی به تیتر خبر داشت!!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها