استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی:

40 سال نتوانسیم اقتصاد را درست کنیم/ سیاست خارجه ما باعث دلار 13 هزار تومانی شد/ به برکت جمهوری اسلامی، فیلمفارسی برایمان ارزش شد!/ مگر می‌شود هر اتفاقی در دنیا مطابق با باورهای ما باشد؟/ دختران من هم می‌توانند دزد باشند!

استاد دانشگاه تهران درخصوص وضعیت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد در کشور ایران، دولتی است لذا تا زمانی که این موضوع پابرجا باشد، شاهد اتفاقات ناخوشایندی در مسائل اقتصادی خواهیم بود.

40 سال نتوانسیم اقتصاد را درست کنیم/ سیاست خارجه ما باعث دلار 13 هزار تومانی شد/ به برکت جمهوری اسلامی، فیلمفارسی برایمان ارزش شد!/ مگر می‌شود هر اتفاقی در دنیا مطابق با باورهای ما باشد؟/ دختران من هم می‌توانند دزد باشند!

صادق زیباکلام در گفتگو با برنامه پشت صحنه به حواشی فیلم سینمایی "اژدها وارد می‌شود" به کارگردانی مانی حقیقی اشاره کرد و اظهار داشت: در فیلم سینمایی مانی حقیقی به تعبیری خودم سرکار گذاشته شدم و اعتماد کردم.
وی درخصوص حجاب اجباری خاطرنشان کرد: معتقد هستم اگر حجاب در کشورمان، اجباری نبود وضعیت خیلی بهتر از زمان حال بود.

18

حجم ویدیو: 5.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:51 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • عیسی
    0

    بازهم استاد مستفیض فرمودند.

  • ا
    0

    علی برکت الله

  • حقوق بگير
    0

    بحران ابتدا‌به‌ساکن منشأ درونی دارد .ما اکنون با واقعیتی پر از دغدغه و نگرانی جدی روبه‌رو هستیم؛ تغییرات اقلیمی و کاهش منابع زیست‌محیطی، اقتصاد رانتی، ناکارایی سیاست‌گذاری‌ها و چالش‌های اجتماعی و سیاسی و علاوه بر آن تنش در سیاست‌ منطقه‌ای و بین‌المللی . خروج سرمایه‌های اقتصادی مردم از کشور نماد آشکاری از بی‌اعتمادی به وضع موجود است. تحلیل اشتباه نظام از شرایط جهانی و مساعدنبودن آن ؛عدم تعامل و بسترسازی برای گفت‌وگوی ملی . توسعه صنعت نفت و گاز ایران درشعار ازمسائل اصلی کشور بوده، اما درعمل جزء فرعیات. بهمین دلیل هم چهل سال بعد از انقلاب هنوز در این زمینه درجا می‌زنیم. به نظر شما اگر کشور به جای توسعه‌ی هسته ای، توسعه صنایع نفت و گاز در جهت تولید بیشتر و درگیر کردن شرکت‌های بزرگ بین المللی در صنعت نفت ایران، محور حرکت اقتصاد قرار می‌گرفت امروز دامنه‌ی نفوذ ایران به مراتب بیشتر از میزان فعلی نبود؟ راه‌حل مشکلات و معضلات مذکور عمدتا سياسي است. ازاين‌رو تصور اين‌که بدون تجديدنظر در راهبردها و سياست‌هاي کلان و با تمسک به تاکتيک‌ها و تصميمات بخشي بتوان بر بحران‌هاي موجود فائق آمد، تجربه‌اي تکراري و شکست‌خورده است. سياست خود مختراي ايران باعث تنش بسيار با جها شده است و تحريم هاي جهاني و شوراي امنيتي كه به جنگ نيز مي تواند رو كند بدليل فقط حرف هاي بيهوده تريبون دارها

    نظرات شما -
    • رصد
      0

      امثال زیباکلام خودشان افراد نا وارد را حمایت میکنند بعد مدعی میشوند.ای کاش این جور آدمها کمتر تحلیل سیاسی کنن

  • حميد
    0

    أحسن به اين دانشمند بزرگ كه حرف حق مي زني خدا لعنتشان كند كه مارا صد سال عقب بردند

  • حقگو
    0

    واقعا حرف درست را بايد از اين شخص شنيد. تمام حرف هايش درست است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها