عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرفوری:

مسئولان مکتب امام حسین را شیوه کار خود قرار دهند/ عاشورا را باید جهانی کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عاشورا و مکتب امام حسین مختص به مسلمانان نیست از این رو قطعا این مکتب باید درشیوه کار مسئولان مدنظر قرار گیرد.

مسئولان مکتب امام حسین را شیوه کار خود قرار دهند/ عاشورا را باید جهانی کرد

آیت‎الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره ویژگی‎های نهضت عاشورا و اینکه مسئولین چگونه می‎توانند از این جریان در امور جاری خود استفاده کنند اظهارکرد: امام حسین(ع) و جریانی که به رهبری وی در روز عاشورا صورت گرفت یکی از مراجع اصلی مسلمانان و به خصوص مذهب تشییع برای پیشبرد اهداف و رویکردها در جامعه اسلامی است به شرطی که تمام اصول و قواعد لازم در این راستا محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) مامور به تکلیف نبودند بلکه تمام سعی و همت خود را براساس وظیفه انجام می‎دادند از این رو قطعا اگر مسئولین ما گوشه چشمی از رویکردها و راهبردهای این امام بزرگوار رامدنظر قراردهند قطعا بسیاری از مشکلات امروز کشور و حتی جهان حل خواهد شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امام حسین(ع) در زمانی که وارد جنگ با سپاه عمربن سعد شد براساس تناسب شرایط جنگ را نداشت اما برای مقابله با جهان استکبار و ظلم وارد میدان جنگ شد از این رو قطعا مهم‎ترین درسی که می‎توان از امام حسین گرفت این است که برای مقابله با ظلم آن هم از نوع ناحق باید تمامی تلاش خود را به کار بگیریم تا در این راستا به رسالتی که داریم دست پیدا کنیم.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جهان و در وضعیتی که ظلم کشورهای ستمگری چون آمریکا جهان را دربرگرفته است قطعا توجه به رسالت امام حسین و مکتبی که وی در جهت مقابله با دشمنان اسلام به کار گرفت باید مدنظر همه کشورها و به خصوص مسلمانان جهان قرار گیرد تا ما شاهد گسترش رویکرد ضداستکبار در جهان باشیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در وضعیت فعلی امروز کشورمان نیز قطعا مسئولان می‏توانند با بهره‎گیری از درایت و هوشمندی امام حسین(ع) در نحوه اداره امور بتوانند بر مشکلات فائق آیند.

وی با اشاره به اینکه مکتب و نهضت امام حسین به کل جهان تعلق دارد گفت: امیدوارم مسئولین ما با استفاده از رویکردهای نهضت حسینی در جهت تحقق آنچه مدنظر مردم است وارد عمل شوند تا شاهد پیشرفت روزافزون نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    نهضت عاشورا که با هدف دفاع از دین خدا در مقابل تحریفهای امویان شروع گردید زمانی می تواند جهانی شود که خرد گرایی حقایق نورانی قرآنی الهی این دین را بجای من در آوردیهای خرد گریز تاریک بشری که با خواست طاغوتان سلطه جو و آز ورزی دین فروشان از خدا بی خبر و جهل غافلان بشر بر این نهضت حاکم شده اند جایگزین کنیم و دین خدا را از ننگ و لوث انبوه آلاینده های گمراه کننده بشری رها و پاک سازیم.

  • نادر
    0

    جای مسئولین در میان مردم برای حل انواع مشکلات در چنین روزهایی خالییست.حتی قوانین که با نام اسلامی تطهیر میشوند موصیبتی شده .فرض کنند صد میلیاردشان را هم فلانیها خوردند کمی گذشت بنفع مردم، ایران را برایتان کم از بهشت نخواهد کرد.

  • سعيد
    0

    حرف زدن اسان است عمل كردن سخته

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها