ناصر پور،ساروی و میرزازاده در فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان/3 مدال طلا در انتظار ایران

3 نماینده کشورمان به فینال مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان در کشور اسلواکی رسیدند.

ناصر پور،ساروی و میرزازاده در فینال کشتی فرنگی قهرمانی جهان/3 مدال طلا در انتظار ایران

در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان که از صبح امروز (دوشنبه) در شهر ترناوا کشور اسلواکی در حال برگزاری است، پویا ناصر پور در وزن 55 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند و بهرام معروف خانی در وزن 63 کیلوگرم نیز در گروه بازنده ها حضور دارد.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه 8 بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. وی در دور بعد مقابل امین سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان جهان از روسیه با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر 23 سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان است.

در وزن ۶۳ کیلوگرم بهرام معروف خانی در دور اول مقابل حسن محمد دارنده مدال برنز جوانان جهان از مصر با نتیجه 5 بر 2 مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. معروف خانی ابتدا در این گروه به مصاف لری ابولادزه از گرجستان می رود و در صورت پیروزی بر این کشتی گیر در دیدار بعدی با کریستین وانزا از مجارستان کشتی می گیرد و در صورت غلبه بر این حریف، دیدار رده بندی را با ساگار از هند برگزار خواهد کرد.

در وزن ۷۷ کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول با نتیجه 10 بر یک مغلوب آکژول محموداف قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 از قرقیزستان شد. و با توجه به شکست کشتی گیر قرقیزستانی مقابل حریف روس، عفیفی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۸۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه 10 بر 3 از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. ساروی در دور سوم الکس زوکه دارنده مدال نقره جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک ایلیا ارمولنکو از کشور روسیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. حریف ساروی در دیدار فینال رومان بتسچارت از کشور آذربایجان است.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور دوم سرخان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. میرزازاده در دور سوم با نتیجه 2 بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی زیبا و با نتیجه 9 بر صفر بکا ماکاریدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. حریف وی در این دیدار داوید اواساپیان از کشور ارمنستان است.

مسابقات شانس مجدد، رده بندی و فینال اوزن فوق فردا (سه شنبه) برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها