واگذاری رایگان بیش از ۵۵۰۰ زمین کشاورزی و مسکونی به محرومان

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی که چندسالی است به محرومیت‌زدایی از نقاط کشور مشغول شده است، در تازه‌ترین اقدام خود، دست به واگذاری گسترده شمار دیگری از املاکش در سه شهرستان شمالی کشورمان زد.

واگذاری رایگان بیش از ۵۵۰۰ زمین کشاورزی و مسکونی به محرومان

روند واگذاری زمین‌های بنیاد مستضعفان و در زیر مجموعه آن، بنیاد علوی که از چند سال پیش آغاز شده و ادامه دارد تا جایی که در آخرین واگذاری، روز گذشته سند بیش از پنج هزار و پانصد زمین مسکونی و کشاورزی در سه شهرستان شمالی کشورمان به محرومان تقدیم شد.

محمد سعیدی‌کیا در این ارتباط اظهار کرد: این اقدام در راستای محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر برخوردار کشور صورت می‌گیرد و در چند سال اخیر با قدرت ادامه داشته است. رویدادی که به دستور صریح رهبر معظم انقلاب به رئیس بنیاد مستضعفان پی گرفته می‌شود.

وی گفت: در اجرای طرح محرومیت‌زدایی و اهداء اسناد واگذاری املاک بنیاد علوی به مردم مناطق کم برخوردار کشور، بیش از 5 هزار و 500 سند زمین مسکونی و کشاورزی به اهالی شهرستان‌های بندرترکمن و بندرگز (استان گلستان) و میان‌دورود (استان مازندران) به صورت رایگان تحویل شد.

وی افزود: از این تعداد سه هزارسند در روستای «نیازآباد» بندر ترکمن، بیش از هزار سند در بندرگز و بیش از هزار سند به اهالی روستای «جامخانه» شهرستان میان‌دورود واگذار گردید. ارزش 6 هزار و 200 هکتار زمین مسکونی و کشاورزی واگذار شده به روستائیان، بیش از 153 میلیارد تومان است.

بنابراین گزارش، بدین ترتیب شمار املاک واگذار شده بنیاد مستضعفان در کشور در چهار سال اخیر، از مرز هفتاد هزار سند گذشت. واگذاری‌های وسیعی که پیشتر سعیدی کیا تاکید کرده بود شمار آن به 120 تا 150 هزار فقره سند در سراسر کشور خواهد رسید. توزیع گسترده املاکی ارزشمند به رایگان میان محرومان کشور که بی شک ستودنی است.

گفتنی است املاک واگذار شده، از جمله املاکی هستند که پیش از انقلاب به نام بنیاد پهلوی سند خورده بودند و پس از انقلاب اسلامی، در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفتند و سپس با تاسیس بنیاد علوی در سال 1384، به این بنیاد واگذار شدند تا درآمد‌های ناشی از آن‌ها صرف امور مستضعفان گردد. املاکی که با تبدیل بنیاد علوی به بازوی بنیاد مستضعفان در محرومیت‌زدایی و در پی دستور رهبر انقلاب برای تبدیل این نهاد از بنگاه اقتصادی افزایش یابنده به بنیادی در خدمت مستضعفان، در صف واگذاری قرار گرفتند.

منبع: تسنیم

729

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها