سوپر اسپرت بورگوارد را بشناسید +جزییات

کانسپت جدید شرکت بورگوارد به نام ایزابلا، که این روزها بخش زیادی از اخبار صنعت خودرو را به خود اختصاص داده است به عقیده بسیاری از کارشناسان تمام ویژگی‌های یک خودرو سوپر اسپرت برقی را دارد.

سوپر اسپرت بورگوارد را بشناسید +جزییات

کمپانی آلمانی بورگوارد درسال های اخیر تلاش‌های فراوانی برای جذب افراد متخصص در حوزه خودروهای الکتریکی کرده که ایزابلای جدید حاصل این تلاش‌های شرکت بورگوارد خواهد بود و به نظر می‌رسد ایزابلا با تمام خودروهای الکتریکی که می‌شناسیم متفاوت باشد.

آثار پیشرفت بورگوارد را در حوزه خودروهای الکتریکی، می‌توان در محصول جدید این شرکت به نام BXi7 مشاهده کرد. این خودرو بر پایه پلتفرم خودرو مدرن و لوکس BX7 ساخته شده و از نظر ظاهر تفاوت کمی با این خودرو دارد؛ اما از نظر فنی، یک انقلاب در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید!

شاید وقتی به یک خودرو شاسی بلند برقی فکر می کنید، اتومبیل کندی متصور شوید، اما BXi7 فراتر از تصورات شما است؛ این اس یو وی (SUV) از دو موتور الکتریکی بهره می برد که به صورت مجزا کار می کنند و قادرند 94،5 درصد انرژی تولید شده را برای تولید 390 نیوتن متر گشتاور صرف کنند.

این خودرو قادر است در کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در حدود 13 ثانیه می تواند به سقف سرعت خود یعنی 200 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که این میزان شتاب برای یک شاسی بلند فول سایز با چهار ردیف باتری‌های قدرتمند لیتیومی، یک رکورد چشم گیر به حساب می رود. اما نکته جالب‌تر، سرعت شارژ شدن این باتری‌ها است. یکی از اصلی‌ترین مشکلات خودروهای الکتریکی در چند سال اخیر، زمان شارژ شدن باتری‌های آنها بوده است؛ اما به لطف تکنولوژی جدید شرکت آلمانی بورگوارد، BXi7 قادر است در کمتر از 45 دقیقه، 80 درصد از حجم باتری‌های قدرتمند خودش را شارژ کند و از سیستم بازیابی انرژی ترمز نیز بهره می برد.

بر اساس این گزارش این خودرو در تولید آزمایشی به طی مسافت نزدیک به 500 کیلومتر با یک بار شارژ کامل دست یافته است که در صورت تأیید این رقم در تولید نهایی، می تواند رقیب مطرحی برای پیشگامان صنعت خودروهای الکتریکی به شمار برود.

BXi7 مجهز به یک فناوری جدید به نام Intelligent Thermal Management System است که ترجمه آن "سیستم هوشمند مدیریت حرارت" می شود. با این سیستم می توان اطمینان حاصل کرد که باتری ها در دمای 55 تا منفی 30 درجه سانتی گراد هوا از عملکرد مطلوبی برخوردار هستند.

با بهره گیری از قدرتمند ترین مدیران فعال در زمینۀ تولید خودروهای برقی و استفاده از به روز ترین تکنولوژی های جهان در این حوزه، تبدیل ایزابلا جدید به یک سوپر اسپرت برقی رویایی که جهان خودرو به آن نیاز دارد دور از ذهن نیست. از همین رو انتظار می رود شتاب بالا، شارژ سریع باتری ها و رانندگی در مسیرهای طولانی با یک بار شارژ، ویژگی‌های اصلی و منحصر به فرد سوپر اسپرت برقی بورگوارد یعنی ایزابلا باشد.

منبع: عصر خودرو

61

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها