عضو کمیسیون عمران مجلس:

فرصت یک‌ساله ارائه لایحه یکپارچه‌سازی سوخت شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حال حاضر این طرح وارد مجلس دهم شده و کمیسیون عمران در حال بررسی جزییات این طرح است.

فرصت یک‌ساله ارائه لایحه یکپارچه‌سازی سوخت شد

عضو کمیسیون عمران مجلس بابیان اینکه در دولت نهم یک طرح با عنوان یکپارچه‌سازی نظام فنی و اجرایی کشور در قالب نظام‌مهندسی وارد مجلس شد و رای نیاورد گفت: در حال حاضر این طرح وارد مجلس دهم شده و کمیسیون عمران در حال بررسی جزییات این طرح است.
سید ابوالفضل موسوی بیوکی بابیان مطلب فوق به «صما» گفت: بر اساس این طرح مقررشده تمام نظامات فنی و مهندسی در قالب یک واحد نظام فنی و اجرایی کشور قرار بگیرد.وی گفت: در صورت تصویب این طرح نظام فنی مهندسی وزارت راه و شهرسازی وارد نظامات فنی و اجرایی کشور خواهد شد. البته وزارت راه و شهرسازی با این موضوع به‌شدت مخالف است چراکه این نهاد معتقد است نظامات فنی و اجرایی مردمی با نظامات فنی و اجرایی دولت نباید تلفیق شود.

عضو فراکسیون امید مجلس بابیان اینکه نظامات فنی و اجرایی نیز دلیل قاطعی بر طرح یکپارچه‌سازی دارد گفت: نظامات فنی و اجرایی معتقد است اگر آیین‌نامه‌ای بر مصالح ساختمانی مانند بتن ارائه می‌شود باید از سوی تمام ساخت‌وساز‌های دولتی و خصوصی موردپذیرش واقع شود؛ و نباید بر هر ساخت‌وسازی آیین‌نامه خاصی ارائه شود.

وی گفت: بر این اساس مجلس در حال بررسی مفاد قانون یکپارچه‌سازی نظامات فنی و اجرایی کشور به تولی‌گری سازمان مدیریت است.

موسوی بابیان اینکه وزارت راه و شهرسازی به‌شدت به دنبال تولی‌گری این مبحث است گفت بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مقرر شد لایحه خود را در طی یک سال وارد مجلس کند که تاکنون گام‌های مطلوبی در این خصوص انجام نگرفته است.

وی بابیان اینکه موافقان یکپارچه‌سازی معتقدند وجود مراکز متعدد تصمیم‌گیر در حوزه عمرانی و سازندگی مانعی برای رونق فضای کسب‌وکار شده است. گفت: این عده معتقدند تعدد نظام‌های فنی و اجرایی مشکلاتی را ایجاد کرده که تصویب نظام یکپارچه فنی و مهندسی و قرار گرفتن تمامی نظام‌های فنی مهندسی در حیطه این نظام جامع به حل مشکلات ناشی از پراکندگی تصمیم‌گیری‌ها در حوزه عمرانی کمک می‌کند. اما به نظر بنده این توجیهات در یک‌نهاد مردمی جایی ندارد.

وی گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی دولتی باعث عدم ارائه لایحه وزارت راه و شهرسازی شده است و ما مجبور هستیم از یکپارچه‌سازی حمایت کنیم درحالی‌که اعتقاد قلبی داریم سازمان مدیریت باید در حوزه‌هایی ورود پیدا کند که دولتی است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نظارت کلی نظامات فنی و مهندسی را بر عهده بگیرد.

منبع: صما

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها