افزایش مرگ‌های ناشی از «اوردوز» در کانادا

طبق اعلام آژانس بهداشت عمومی کانادا در سه ماهه اول سال جاری (۲۰۱۸ میلادی) بیش از 1000 کانادایی به دلیل مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

افزایش مرگ‌های ناشی از «اوردوز» در کانادا

این سازمان با بیان این که تعداد کل قربانیان اوردوز مواد مخدر از سال ۲۰۱۶ که بحران سلامت عمومی در کانادا آغاز شد به 8000 نفر رسیده اعلام کرد آخرین اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که این بحران در کانادا رو به کاهش نیست.

همچنین اگر چه برخی جمعیت‌ها و مناطق خاصی از کانادا بیشتر از دیگران تحت تاثیر این بحران قرار دارند اما به طور کلی این موضوع سراسر این کشور را فرا گرفته و تمامی گروه های سنی و افراد با همه انواع زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی را در بر گرفته است.

در گذشته بیشتر مرگ‌های ناشی از اوردوز مربوط به معتادان به مواد مخدر بوده است. اما اکنون این بحران به افرادی رسیده که به برخی مسکن های تجویزی اعتیاد پیدا کرده یا برای نخستین بار یک نوع ماده مخدر را به طور تفریحی استعمال کرده‌اند.

مقامات کانادایی تلاش کرده‌اند با اقداماتی نظیر توزیع گسترده کیت های ضد مخدر نالوکسان جهت درمان اوردوز، شمار مرگ و میر های افیونی را محدود کنند. همچنین بر اساس تجزیه و تحلیل های روند تجویز مواد افیونی که توسط موسسه اطلاعات بهداشتی کانادا (CIHI) منتشر شده، دولت کانادا در نظر دارد که توزیع مسکن رایج ترامادول را پس از مشاهده یک افزایش ۳۰ درصدی روند تجویزی بین سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ میلادی، تنظیم کند.اما آخرین آمار منتشر شده از سوی پزشکان و متخصصان قانونی دولت کانادا نشان می‌دهد این اقدامات چندان موفقیت آمیز نبوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تجویز بیش از حد و فروش غیرقانونی مسکن های مختلف به صورت گسترده ای به دلیل بحران مواد مخدر در شمال آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها