گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکنیکی‌تر هستند

مهاجم تیم ملی فوتبال فرانسه کیفیت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را فراتر از سایر بازیکنان جهان می‌داند..

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکنیکی‌تر هستند

آنتوان گریزمان ستاره فرانسوی اتلتیکو مادرید با این تیم قهرمان لیگ اروپا و سوپر جام اروپا شد و سپس به همراه تیم ملی فوتبال فرانسه فاتح جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شد.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

هر چند گریزمان سخت امیدوار بود با کسب عنوان بهترین بازیکن سال جهان، سال ۲۰۱۸ را رویایی به پایان برساند، اما در آخرین مرحله نتوانست به فهرست ۳ نامزد نهایی برترین‌های فیفا راه یابد. فهرستی که نام لوکا مودریچ، کریستیانو رونالدو و محمد صلاح در آن دیده می‌شود.

گریزمان درباره فتح جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با فرانسه و لیگ اروپا با اتلتیکو مادرید، و سوپرجام یوفا و نامزدی برای کسب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۸، گفت: این مهم‌ترین سال حرفه‌ای من است، زیرا سه عنوان قهرمانی را به دست آورده ام. در ۲ دیدار نهایی سال ۲۰۱۶، در لیگ قهرمانان و یورو بازنده بودم، و این قهرمانی‌ها چیزی بود که دنبالش بودم. آنچه نیاز داشتم و آنچه برای آن بازی می‌کنم کسب عنوان قهرمانی است. من بابت این سال ۲۰۱۸ و نامزدی برای کسب عنوان بهترین بازیکن خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم. به لطف هم تیمی‌هایم در باشگاه و تیم ملی در بین بهترین‌ها قرار گرفتم.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

مردم درباره پایان دوران لیونل مسی و کریستیانو رونالدو صحبت می‌کنند، اما سال به سال می‌بینیم که آن‌ها هر ۲ در بین بهترین‌ها هستند. آیا می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حضور آن‌ها مدت زیادی طول بکشد؟

بله، من همچنان آن‌ها را برای مدت طولانی در اوج می‌بینم. آن‌ها می‌خواهند بهترین باشند، آن‌ها برای تیم‌های برتر بازی می‌کنند، و برای مدتی قرار است همچنان ماجرا "کریستیانو، مسی و بقیه" باشد. کسانی از ما که پایین‌تر از آن‌ها هستند، باید تلاش کنند و به آن‌ها نزدیکتر شوند، اما فاصله زیادی بین ما با آن‌ها وجود دارد.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

آگاهی و شناخت آن‌ها از یکدیگر و رقابت بین آنها، آن‌ها را به بالاترین حد ارتقا داد. آیا این واقعیت که شما با آن‌ها رقابت می‌کنید تا بهترین بازیکن شوید، درست همانطور که در سال ۲۰۱۶ انجام دادید، باعث می‌شود شما بازیکن بهتری شوید؟

همیشه سعی می‌کنم آنچه را که فصل گذشته انجام دادم بهبود ببخشم، زیرا مطابقت با آنچه مسی و کریستیانو با زدن ۵۰ تا ۶۰ گل در سال انجام می‌دهند بسیار دشوار است. آن‌ها در سطح متفاوتی هستند. شما ممکن است بتوانید با آن‌ها یک سال رقابت داشته باشید، اما سال بعد اینطور نخواهد بود. من خودم را با نیمار، رابرت لواندوفسکی، کلیلان امباپه که در حال حاضر در حال اوج گیری هستند، و ادن هازارد، مقایسه می‌کنم. من سعی می‌کنم بهترین باشم و ببینم دیگران چه کار می‌کنند.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

وی درباره تیم ملی کشورش نیز گفت: در مورد فرانسه ما باید کارمان را ادامه دهیم. ما ۲ سال آینده یورو را پیش رو خواهیم داشت و می‌خواهیم این بار قهرمان شویم؛ سپس ما خواهیم دید در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چه اتفاقی خواهد افتاد. ما تیم بسیار جوانی داریم، فکر می‌کنم تیم ما یکی از جوانترین تیم‌ها در روسیه بود و این به ما کمک خواهد کرد.

فرانسه در سال ۲۰۱۸ در فهرست تیم‌های صاحب بخت قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۸ قرار داشت و توانست عنوان قهرمانی به دست آورد، اما تعدادی از مدعیان خیلی زود به خانه برگشتند. حذف کدام تیم بیشتر شما را شگفت زده کرد؟

برزیل، چون آن‌ها بسیار قوی بودند. فکر می‌کنم که آن‌ها در مرحله انتخابی مسابقات فقط یک بازی را باختند و این در حالی است که بازی‌های انتخابی در آمریکای جنوبی بسیار سخت است.

حذف برزیل باعث شد در نیمه نهایی چهار تیم اروپایی باقی بمانند. آیا این یک اتفاق است یا فکر می‌کنید فاصله فوتبال اروپا و سایر نقاط جهان در حال افزایش است؟

ما در اروپا به لحاظ تاکتیکی آماده‌تر هستیم. ما مربیانی داریم که تاکتیک‌ها را دوست دارند و روی آن‌ها بسیار کار می‌کنند و فکر می‌کنم که این تفاوت در این جام جهانی وجود داشت و خود را نشان داد.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

فرانسه ۲ سال بعد از شکست در فینال یورو، قهرمانی جام جهانی را به دست آورد. تیمی که در روسیه بود چه کاری کرد که در سال ۲۰۱۶ انجام نداد، صرف نظر از جزئیات کوچکی که معمولا سرنوشت بازی‌های بزرگ را تعیین می‌کند؟

ما کمی شانس داشتیم. اگر می‌خواهید برنده شوید، همیشه به کمی شانس نیاز دارید و واقعیت دیگر این بود که ما تیم متفاوتی داشتیم. ما در جام جهانی در مقایسه با یورو نیروی تهاجمی بیشتری داشتیم و در خط دفاعی بسیار سخت‌تر از یورو شکست می‌خوردیم و از هم می‌پاشیدیم.

فرانسه در جام جهانی بخاطر سبک بازی اش مورد انتقاد قرار گرفت، همانطور که اتلتیکو مادرید بار‌ها مورد انتقاد قرار داشت. آیا شما قهرمانی با سبک بازی‌ای که براساس مالکیت توپ نیست، مشکلی ندارید؟

گریزمان با خنده؛ مقصر اصلی پپ گواردیولا و تیم بارسلونای او است. همه می‌خواستند تا با سیستم ۳-۳-۴ تیکی تاکا بازی کنند، زیرا آن‌ها قهرمانی‌های بسیاری به دست آوردند، اما شما باید بازیکنانی برای انجام این کار و یک فلسفه متمرکز بر آن سبک بازی داشته باشید، مانند بارسا، که با جوانان خود در آکادمی روی آن کار می‌کرد. در فرانسه آن نوع فوتبالی که ما در جام جهانی بازی کردیم برای ما جواب می‌دهد و درباره اتلتیکو هم همینطور است. ما قصد نداریم چیزی را تغییر دهیم.

گریزمان سخت‌ترین بازی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ را بازی برابر پرو دانست و گفت: این بازیی بود که باعث شد ما به سیستم ۲-۴-۴ و نحوه بازی‌هایی که ما تا رسیدن به فینال انجام دادیم، اعتقاد داشته باشیم. در آن بازی جمعیت تقریبا همه پرویی بودند و مانند بازی خانگی برای آن‌ها بود. بازی بسیار سختی بود، اما ما در دفاع و به عنوان یک تیم قوی بودیم. پرو در روسیه خوب بازی کرد، اما شاید تجربه نداشت.

گریزمان: فاصله مسی و رونالدو با دیگر بازیکنان زیاد است /اروپایی‌ها تکتیکی‌تر هستند

همانطور که اشاره شد، آنتوان گریزمان با وجود درخشش در سال ۲۰۱۸ در فهرست ۳ نامزد نهایی کسب عنوان بهترین بازیکن فیفا جای نگرفت، علاوه بر او کیلیان امباپه دیگر بازیکن فرانسه نیز که در فهرست ۱۰ نفره فیفا حضور داشت از فهرست نهایی خط خورد و همین امر باعث شد گریزمان نبودن نماینده‌ای از تیم قهرمان جهان در فهرست نهایی را شرم آور توصیف کند.

گریزمان گفت: "همانطور که در مصاحبه‌های قبلی گفته ام شرم آور است که نام هیچ یک از بازیکنان تیم قهرمان جهان در بین بهترین‌ها وجود ندارد با توجه به این که جایزه توسط فیفا اهدا می‌شود. من نمی‌دانم معیار‌های آن‌ها چیست. این شرم آور است، اما ما نمی‌توانیم کاری بکنیم. ما مهمترین چیز را که قهرمانی جام جهانی است قبلا به دست آورده ایم. این بهترین جایزه‌ای است که می‌توانید برنده شوید. بنابراین ما خوشحال خواهیم بود اگرچه هیچ یک از ما در فهرست بهترین‌ها نباشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها