تراژدی استرونگست ۴۹ ساله شد

۴۹ سال پیش در چنین روزی تمامی اعضای تیم فوتبال استرونگست بولیوی کشته شدند.

تراژدی استرونگست ۴۹ ساله شد

روز 26 سپتامبر 1969 میلادی (4 مهر 1348) هواپیمای حامل تیم فوتبال استرونگست بولیوی که برای برگزاری دیدار دوستانه عازم لاپاز بود در شهر ویلوکو سقوط کرد.

هواپیما در هوای برفی اقدام به پرواز کرد و پس از تماس اضطراری خدمه خلبانی با برج مراقبت نزدیک‌ترین فرودگاه از صفحه رادارها محو شد. پس از گذشت 24 ساعت گروهی از معدنچیان روستایی با مشاهده لاشه هواپیما اطلاع‌رسانی کردند. در مجموع 74 نفر بر اثر سانحه سقوط هواپیما کشته شدند که در میان آنها 16 بازیکن، 3 مربی و مدیر و 5 کارمند تیم فوتبال استرونگست نیز قرار داشتند. دلیل اصلی سقوط این هواپیما هرگز روشن نشد اما کمیسیون تحقیق حادثه در آن سال اعلام کرد شاید آتش‌سوزی کف هواپیما دلیل اصلی سقوط بود زیرا لاشه در انبوهی از دود کشف شد.

فاجعه سقوط هواپیما در بهترین دوران تاریخ تیم فوتبال استرونگست رخ داد. این تیم به ریاست مندز با وجود شرایط مالی دشوار بولیوی موفقیت‌های بزرگی کسب کرده بود. پس از این حادثه رئیس تیم استرونگست دوباره شروع به بازسازی آن کرد و تبدیل به یکی از بهترین‌های لیگ بولیوی شد. بسیاری از بازیکنان قدیمی استرونگست به این تیم بازگشتند. چند بازیکن از دیگر تیم‌های بولیوی نیز داوطلبانه به استرونگست پیوستند. چند باشگاه در کشور شیلی نیز امکانات خود را به صورت رایگان در اختیار تیم استرونگست قرار دادند. این تیم 5 سال پس از فاجعه سقوط هواپیما توانست به جام قهرمانی لیگ بولیوی برسد

منبع: تسنیم

1515

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها