عیدی کارکنان «اندکی» بالا رفت

اعلام رقم یک میلیون تومان عیدی کارکنان ازسوی هیأت وزیران که افزایش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به اعلام قبلی را نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین اخبار امروز اقتصادی بود.

عیدی کارکنان «اندکی» بالا رفت

اعلام رقم یک میلیون تومان عیدی کارکنان ازسوی هیأت وزیران که افزایش ۱۰۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نسبت به اعلام قبلی را نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین اخبار امروز اقتصادی بود.

امروز در خبرها داشتیم که هیأت وزیران عیدی کارکنان را یک میلیون تومان تعیین کرده است. چند روز قبل هم عیدی کارگران، دو ماه حقوق طبق حداقل دستمزد که یک میلیون و ۱۱۱ هزار تومان است، تعیین شده بود. بدین ترتیب عیدی کارکنان یک میلیون تومان و حداقل عیدی کارگران، ۲ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود. امروز هم‌چنین بازار مسکن را رصد کردیم که از افزایش تقاضا برای واحدهای کوچک متراژ حکایت دارد. ازسوی دیگر، توزیع ایران چک‌های جدید و اعلام این موضوع که خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد از عناوین مهم اخبار امروز بود.

چرخش عیدی کارکنان در مدار یک میلیونی

هیأت وزیران اخیراً مصوبه‌ای داشت که در آن رقم یک میلیون تومانی را برای عیدی کارکنان ثبت و دستگاه‌های اجرایی را موظف به پرداخت در این چارچوب کرد. اگرچه سازمان برنامه و بودجه در بخشنامه بودجه سال جاری به دستگاه‌ها تاکید کرده بود که عیدی را ۹۳۲ هزار و ۲۵۰ تومان در نظر بگیرند اما اخیراً اعلام کرد که با توجه به ضریب مصوبه حقوق به میزان ۱۷۹۷ مبلغ عیدی کارکنان به ۸۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. در حالی این ارقام درنهایت باید به تصویب هیأت وزیران می‌رسید که مصوبه هیأت وزیران در رابطه با عیدی کارکنان با رقم یک میلیون تومانی همراه بود که بالاتر از پیش‌بینی‌های قبلی است.

تعادل بازار خانه‌های کوچک به‌هم خورد + قیمت

رشد لجام‌گسیخته قیمت خانه با یک عقب‌گرد در بخش تقاضا همراه شده و افزایش معاملات واحدهای ۴۰ تا ۵۰ متر مربع را به‌دنبال داشته است. آمارهای اخیر نشان می‌دهد پس از سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ که با رشد توان طرف تقاضا نسبت به قیمت مسکن مواجه بودیم و خروجی آن به تمایل برای خرید واحدهای با متراژ ۶۰ به بالا همراه بود، بازار مسکن روند معکوس به خود گرفته و همانند سال‌های قبل از ۱۳۹۵ مجدداً خرید واحدهای کمتر از ۵۰ متر مربع نسبت به کل معاملات افزایش یافته است. اما با توجه به این‌که عرضه در این نوع واحدها جوابگوی فشار تقاضا نیست، رشد قیمت آنها، بعضاً بیش‌تر از متوسط رشد شهر تهران به ثبت رسیده است.

ایران چک‌های جدید می‌آید

بانک مرکزی از فردا (پانزدهم بهمن ۱۳۹۷) ایران چک‌های جدید را توسط بانک‌های عامل توزیع می‌کند. ایران‌چک‌های جدید با شاخصه‌های نوین امنیتی عرضه خواهد شد. طبق اعلام بانک مرکزی، ایران چک‌های فعلی کماکان معتبر است. تراول‌های جدید را این‌جا مشاهده کنید.

خودروهای دپو شده در گمرک ۱۰ هزار شاکی دارد / فعلاً ترخیص نداریم

چند روزی است که درباره ترخیص خودورهای متوقف شده در گمرک مباحثی مطرح می‌شود. امروز (یکشنبه) اما رئیس کل گمرک در نشستی خبری اعلام کرد: نزدیک به ۱۳ هزار خودرو در گمرکات متوقف شده که تخلفات مربوط به ثبت سفارش مربوط به ۲۰۰۰ خودرو در محاکم قضائی در حال رسیدگی است. مهدی میراشرفی گفت که ارزش این تعداد خودرو ۱۰۰ میلیون دلار است. او هم‌چنین بیان کرد: خودروهایی که مشمول ترخیص نشوند، متروکه می‌شوند یا مرجوع به خارج از کشور خواهند شد.

حالا که صحبت از خودرو شد، اوضاع این روزهای پیش‌فروش توسط خودروسازان را هم مرور کنیم. در حالی‌که برخی خودروسازان نتوانسته‌اند تعهدات پیش‌فروش قبلی خود را به طور کامل انجام دهند، اما باز هم اقدام به پیش‌فروش جدید کرده‌اند. سوال این است که آیا این کار آن‌ها، قانونی است و چرا با توجه به بدعهدی خودروسازان، مردم باز هم برای پیش‌خرید خودرو ثبت‌نام می‌کنند؟ گزارش کامل را این‌جا مشاهده کنید.

بورس ریخت!

سری هم به بازار بورس بزنیم که نشان می‌دهد حجم عرضه‌ها بر تقاضا در گروه‌های مختلف چنان پیشی گرفت و قیمت‌ها با اصلاحی شدید مواجه شدند. بسیاری از تحلیلگران بازار سرمایه معتقدند "نبود نقدینگی و ابهام از آینده از جمله دلایل کاهش قیمت‌ها در این روزهاست". امروز از ابتدای ساعت معاملاتی بورس، شاخص کل بازده نقدی و قیمتی با شیب تقریباً خطی کاهش پیدا کرد و درنهایت با ۲۵۰۰ واحد افت به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۵۵ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۴۸۵ واحد کاهش در تراز ۲۹ هزار و ۳۰۵ واحدی نشست.

منبع: ایسنا

728

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 7
  • راذ
    0

    بدبختی تا به کجا که افزایش صدهزارتومان عیدی را که یک کیلو گوشت نمی شود می نویسند خبر خوش واقعا که ذوق مرگ شدیم

    نظرات شما -
    • احمد
      0

      خدا عمر مسولین رو زیاد نکنه واقعا ، اخه یه ملیون پول میوه ی شب عیدم میشه ؟ خودشون تو ناز و تعمتن معلومه درد مارو نمیفهمن .

    • اخه تا کی گرونی خسته شدیم
      0

      اخه تا کی گرانی

  • بهرام بهرام
    0

    کاش میگفتن عیدی مدیران چقدر هست؟ با خقوق نجومی باید هم درد کارمند کارگر ندونن لعنت خدا بر اختلاسگران فاسذ

  • سجده
    0

    بازنشسته ها ک پاداش اخرسال ندارن..همه مسئولین شب عید علاوه برعیدی پاداشهای نجومی میگیرن..واقعا مجلس و دولت چرا چشماشون رو روی فقر و زندگی نکبت بار ما بستن فقط فکر خودشون هستن ..دریافتی بازنشسته شب عید یک میلیون..دریافتی شاغلین حداقل ۵میلیون..مدیران ک بالای ۴۰میلیون میگیرن..اینها ک گفتم واقعیته هرکی نمیداند برود ببیند ک توی اداره ها همه مدیران دنبال پاداشهای نجومی اخرسال خودشون هستن فقط

  • سجده
    0

    بازنشسته هستم ۱ونیم حقوق..یه تومن هم عیدی کل عایدی من..عیدی به دختر وپسر و عروس و داماد و نوه..تامین کم کسری انها چون هم پسرم بیکار هم دامادم بیکار..اینطوری عزت و آبرو دادن بما..دستت تان درد نکنه..عزراییل هم نمیاد تا قبل از خواری وخفت ونکبت بیشتر راحت شیم

  • عدالت
    0

    آقایان بازنشسته با فریاد الله اکبر وتلاش انقلاب را پیروز نمودند وامروز فجرانه را به آنان می دهی که در لانه موش بودند تمام ملت ایران باید بگیرند این ناعدالتی نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها