ترک تحصیل ۹۵ دانش آموز دختر در قروه/ برگزاری جشنواره ریاضیات

اعلام ترک تحصیل ۹۵ دانش آموز دختر در کنار وجود ۴۰ مدرسه فاقد دیوار و حیاط و برگزاری دومین جشنواره استانی ریاضیات از جمله مواردی بودند که در نشست شورای آموزش و پرورش قروه عنوان شد.

ترک تحصیل ۹۵ دانش آموز دختر در قروه/ برگزاری جشنواره ریاضیات

آخرین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه در سال جاری شامگاه یکشنبه با محوریت بررسی وضعیت مدارس تخریبی و فاقد سیستم گرمایشی در کنار برگزاری جشنواره ریاضیات و دست سازه و اعلام خبر ترک تحصیل دختران برگزار شد.

در ابتدای این نشست رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه به جشنواره خیرین مدرسه ساز اشاره کرد و اظهار داشت: در فروردین ماه ۹۸ این جشنواره برگزار می‌شود و در سال جاری هم خیرین مبلغ ۳۷۷ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان کمک کردند که در کنار کمک فرهنگیان به صورت ماهانه اثربخش بوده است.

به گفته «جعفر عبدالملکی» از مجموع ۱۹۰ فضای آموزشی در شهرستان قروه ۵۸ مدرسه سال ساختی زیر ۷۲ دارند و ۴۰ مدرسه هم در روستاها فاقد دیوار و حیاط هستند.

او به مدارسی که سیستم گرمایشی غیراستاندارد دارند اشاره کرد و افزود: ۱۱ فضای آموزشی فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند که برنامه‌هایی برای تجهیز این مدارس توسط سازمان نوسازی تدوین شده است.

«عبدالملکی» همچنین به پوشش ۸۰ درصدی مدارس ناامن اشاره و بر کمک خیرین مدرسه ساز برای تجهیز و مقام سازی مدارس تأکید کرد.

او در ادامه به درخواست خبرنگار ما از معضل ترک تحصیل دختران گفت و بیان کرد: در حال حاضر ۹۵ دانش‌آموز دختر ترک تحصیل کرده در شهرستان شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۳۵ نفر آنان به دلیل ازدواج زودهنگام ترک تحصیل کرده‌اند.

مطابق اظهارات «عبدالملکی» تعدادی از این دختران علاقه به ادامه تحصیل دارند اما خانواده به آنان اجازه نمی‌دهند این در حالی است که تأکید شده آموزش و پرورش امکانات رفت و آمد را برای آنان فراهم می‌کند.

برگزاری جشنواره ریاضی

در ادامه این نشست رئیس انجمن ریاضی کردستان از برگزاری دومین جشنواره استانی ریاضیات و دست سازه در شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف یادگیری مفاهیم به صورت شهودی، درک مفاهیم و افزایش یادگیری، افزایش مهارت دست ورزی در فراگیران، کاربردی کردن دانش و … اجرا خواهد شد.

«مریم عبدالملکی» محورهای جشنواره را شامل دست سازه ریاضی بر اساس کتب درسی، انشا نویسی ریاضی، کاریکاتور ریاضیات و انیمیشن و نرم افزار ریاضیات دانست و مهلت ارسال آثار را تا ۲۰ فروردین ۹۸ عنوان کرد.

او با بیان اینکه در این جشنواره دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم استعدادهای درخشان کردستان و تمامی مدارس متوسطه دوره اول و دوم شهرستان قروه می‌توانند شرکت کنند از اختتامیه جشنواره در اردیبهشت ۹۸ گفت.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها