فیس‌بوک در تلاش برای افزایش امنیت کاربران

مارک زاکربرگ از برنامه‌های جدید فیس‌بوک برای بالا بردن امنیت این شبکه اجتماعی خبر داد.

فیس‌بوک در تلاش برای افزایش امنیت کاربران

زمانی که مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک به روی استیج کنفرانس F8 2019 رفت، از برنامه‌های جدید این شرکت در زمینه بالا بردن امنیت این شبکه اجتماعی سخن گفت. صحبت‌های او شامل بخش‌هایی بود که در چندین ماه گذشته روی آن‌ها تأکید کرده است و به نظر می‌رسد برنامه جدید شرکت فیس‌بوک روی شش اصل کلیدی تمرکز کرده باشد: رمزگذاری، قابلیت تعامل، کوتاه مدت بودن، امنیت، ذخیره امن داده‌ها و تعاملات خصوصی. در حالی که زاکربرگ همه‌چیز را درباره یکپارچه عمل کردن تمام برنامه‌های متعلق به فیس‌بوک سخن گفت، به نظر می‌رسد طرح جدید این شرکت مشکلی در پی نداشته باشد.

زاکربرگ در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که شرکت وی تلاش خواهد کرد تا فضای شخصی را برای کاربران خود بالاتر ببرد و هوش مصنوعی بتواند بسیاری از محتوای نامناسبی که در گروه‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، حذف کند. فیس بوک می‌گوید اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون نفر متعلق به یک گروه "معنی دار" در این سایت هستند و زاکربرگ خاطر نشان می‌کند که این ایده این است که چنین گروه هایی را "به عنوان دوستان اصلی" تشکیل دهند. با این وجود، مشکلی با تکیه بر نظارت بر محتوای پلیس، این است که فیس‌بوک اساسا مسئولیت‌های علامت گذاری را در اختیار شخص ثالث قرار می دهد. در این مورد، ممکن است کاربرانی که ممکن است بهترین نیت را در ذهن نداشته باشند و باعث ایجاد مشکلاتی در گروه‌ها شوند.

زاکربرگ اعلام کرد که برنامه پنج ساله یا بیشتر برای شرکت فیس‌بوک این است که این شبکه اجتماعی به صورت جدی روی مسائل امنیتی تمرکز کند و هیچ هدف دیگری را مهم‌تر از این مسئله نداند. و همچنین گفته است که سؤالات زیادی درباره مسائل اجتماعی مهم وجود دارد که همین دلیل مهم بودن مشورت فیس‌بوک با متخصصان و دولت‌ها را نشان می‌دهد. در هر صورت، برای جلب اعتماد مردم، زاکربرگ باید به صورت دقیق‌تر و مشخص‌تر از مسائل و مشکلاتی که فیس‌بوک در حال حاضر با آن‌ها روبرو است و راه حل آن‌ها صحبت کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها