درخواست ۲ سناتور آمریکایی از FTC برای افزایش جریمه فیسبوک

دو سناتور آمریکایی از کمیسیون تجارت فدرال (FTC) خواستار افزایش مبلغ جریمه فیسبوک و اعمال محدویت‌های جدید برای این شرکت شدند.

درخواست ۲ سناتور آمریکایی از FTC برای افزایش جریمه فیسبوک

چند روز گذشته خبری در فضای مجازی منتتشر شد که بر اساس آن احتمالا کمیسیون تجارت فدرال (FTC) تنها چند روز تا اعلام جریمه ۳ میلیارد الی ۵ میلیارد دلاری علیه فیسبوک فاصله دارد. این کمیسیون در تلاش است که میزان درستی از جریمه را برای این شرکت در نظر بگیرد و همزمان در حال مذاکره با فیسبوک برای حل و فصل این مشکلات است.

در حالی که در طول سال‌های گذشته چندین مشکل امنیتی در این شبکه اجتماعی و نرم‌افزار آن وجود داشت فیسبوک یکی از قوانین FTC را که ۵ سال پیش امضا کرده بود، نقض کرد. بر اساس این قانون فیسبوک حق استفاده از اطلاعات شخصی کاربران را بدون اجازه آن‌ها ندارد. با این حال در طول کمپین‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، اطلاعات ۸۷ میلیون کاربر بدون اطلاع آن‌ها به وسیله مشاوره سیاسی Cambridge Analtica استفاده شد.

بر اساس اخباری که به تازگی منتشر شده است دو نفر از سناتور‌های آمریکایی می‌خواهند که FTC فیسبوک را بیشتر از ۵ میلیون دلار جریمه کرده و مسئولان این شرکت را وادار به تغییرات فراگیر کند. سناتور ریچارد بلومنتال (D-CT) و سناتور جاش هاولی (R-MO)، هر دو عضو کمیته فرعی نظارتی FTC، امروز نامه‌ای به این سازمان نظارتی نوشتند. در این نامه این دو سناتور نوشتند که فیسبوک باید جریمه نقدی بسیار زیادی بپردازد تا جلوی اتفاقات این چنینی در آینده گرفته شود. آن‌ها همچنین خواستار محدود کردن دسترسی فیسبوک به اطلاعات کاربران، حذف داده‌های ردیابی، متوقف کردن جمع آوری اطلاعات مصرف کننده خاص و تجدید نظر در سیاست‌های تبلیغاتی این شرکت هستند. علاوه بر این، بلومنتال و هاولی خواستار این هستند که فیسبوک برای جلوگیری اشتراک اطلاعات کاربران میان برنامه‌های دیگرش (مانند Instagram و WhatsApp) با هم یک فایروال بسازد.

با در نظر گرفتن درآمد ۵۶ میلیارد دلاری فیسبوک در سال گذشته یک جریمه نقدی ۵ میلیارد دلاری کافی به نظر نمی‌رسد. علاوه بر این، این سناتور‌ها می‌گویند که مدیرعامل و موسس شرکت فیسبوک، مارک زاکربرگ، باید درباره عدم حفظ اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی پاسخگو باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها