۸۵۶ قطعه از مزارع پرورش ماهی خوزستان نمونه برداری شد

مدیرکل دامپزشکی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵۶ قطعه نمونه‌برداری از مزارع پرورش آبزیان برای تشخیص مخاطرات بهداشتی و عوامل بیماری‌زا به آزمایشگاه‌های استان ارسال شده است.

۸۵۶ قطعه از مزارع پرورش ماهی خوزستان نمونه برداری شد

مصطفی کنارکوهی، اظهار کرد: در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آبزیان، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۸ مورد بازدید و بازرسی از مزارع پرورش ماهی و میگو در خوزستان توسط دامپزشکی این استان صورت گرفت.

وی افزود: در این بازدیدها بر لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور تأکید و راهکارهای لازم برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها به آبزی پروران توصیه شد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت پرورش آبزیان در سطح استان خوزستان و همچنین نظر به تأمین پروتئین سالم موردنیاز شهروندان و حمایت از صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید، در این بازدید و پایش‌ها فاکتورهای مختلف مؤثر در مدیریت پرورش آبزیان به پرورش‌دهندگان ارائه شده و ضمن بررسی استخرهای پرورش آبزیان از نزدیک، روند رعایت اصول بیوسکوریتی و قرنطینه‌ای مزارع مشاهده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در این بازدیدها ۸۵۶ قطعه نمونه‌برداری از مزارع پرورش آبزیان برای تشخیص مخاطرات بهداشتی و عوامل بیماری‌زا به آزمایشگاه‌های استان ارسال شد.

وی از آبزی پروران استان درخواست کرد: آبزی پروران با رعایت شرایط قرنطینه و اصول امنیت زیستی و همکاری با دامپزشکی، ما را به ارتقای شرایط بهداشتی و بازدهی تولید در واحدهای تحت مدیریت خود و صنعت آبزی‌پروری کمک کنند.

استان خوزستان دارای هفت مزرعه پرورش میگو و بیش از ۹۰۰ مزرعه پرورش ماهی است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها