ابتلای ۳۴۲۸ همدانی به کرونا/فوت ۴۴۱ نفر تاکنون

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با تأکید بر استفاده از ماسک در تمامی اماکن عمومی و شستشوی مکرر و صحیح دست ها گفت: تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۳۴۲۸ نفر رسیده است.

ابتلای ۳۴۲۸ همدانی به کرونا/فوت ۴۴۱ نفر تاکنون

دکتر منوچهر کرمی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان همدان به ۳۴۲۸ نفر رسیده و ۴۴۱ نفر نیز متأسفانه فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه سلامت خانواده و همشهریان در گرو رفتارهای بهداشتی ما است، افزود: در حال حاضر روند ابتلا به بیماری کرونا کاهشی است اما باید توجه داشته باشیم که کرونا همچنان در کمین بوده و هر گونه سهل انگاری مجدداً تداوم موج اپیدمی را در پی خواهد داشت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه ۲۸۵۸ شهروند همدانی مبتلا به کرونا بهبود یافتند، مطرح کرد: شهرستان های بهار و تویسرکان در وضعیت قرمز، همدان، ملایر و کبودراهنگ در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با بیان اینکه جمع های فامیلی و دوستانه هم می توانند سبب انتقال بیماری کرونا باشند بنابراین باید از حضور در این جمع ها خودداری شود، گفت: عیادت بیمار باید به صورت تلفنی و از طریق فضای مجازی صورت گیرد همچنین خیابان و مراکز خرید محل تفریح و سرگرمی نیست و باید برای حفظ سلامت خود و خانواده در خانه بمانیم.

کرمی اعلام کرد: تاکنون در شهرستان همدان ۱۴۸۳ نفر، اسدآباد ۱۱۰ نفر، بهار۲۵۶ نفر، تویسرکان ۱۵۳ نفر، رزن و درگزین ۱۲۷ نفر، فامنین ۴۱ نفر، کبودراهنگ ۲۰۷ نفر، ملایر ۵۷۸ نفر، نهاوند ۳۷۵ نفر و سایر شهرستان ها ۱۰۷ نفر به بیماری کرونا مبتلا شدند.

وی با بیان اینکه در داخل اتومبیل، اتوبوس، تاکسی و تمامی وسایل نقلیه برای تهویه و جریان هوا پنجره های مقابل هم را باز بگذاریم، خاطرنشان کرد: در شرایط کاهشی باید برای جلوگیری از عادی انگاری و کنار گذاشتن پروتکل های بهداشتی مردم را بیش از پیش آگاه کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها