‌سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری در کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان بازدید کرد.

‌سرمایه‌گذاری 5 میلیون دلاری در کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

‌رضا رحمانی در جریان سفر معاون اول رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان از کارخانه بافت بلوچ در ایرانشهر بازدید کرد و از نزدیک در جریان عملکرد و فعالیت این کارخانه قرار گرفت.

کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که بخشی از شرکت گسترش صنایع بلوچ فعلی این شهرستان است، پس از یک دهه فراز و نشیب طی یک برنامه ریزی منسجم و هماهنگ با هدف تولید صادرات محور در دو سال اخیر بازسازی و به یکی از بزرگترین واحدهای نساجی در جنوب شرق کشور تبدیل شد.

نماینده ایرانشهر در مجلس‌ با اشاره به اینکه کارخانه بافت بلوچ به عنوان یکی از بزرگترین واحدهای نساجی کشور نقش مهمی در اشتغال و تولید منسوجات در جنوب شرق کشور داشته است، گفت: متاسفانه این کارخانه در آتش سوزی سال 88 تمامی امکانات آن از بین رفت.

امینی فرد افزود: برای احیای خط بافندگی کارخانه بافت بلوچ تا کنون سرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با راه اندازی این واحد بافندگی برای بیش از 600 نفر ایجاد اشتغال می ‌شود.

سرمایه گذاری 5 میلیون دلاری در کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه بازدید رضا رحمانی وزیر صنعت‌، معدن و تجارت از کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر اعلام کرد: کارخانه بافت بلوچ در حال حاضربا ظرفیت تولید سالیانه‌ 600 تن نخ ( چاپ و تکمیل 2 میلیون متر مربع‌) در بخش های ریسندگی و بافندگی فعال است.

نادر میرشکار افزود: در حال حاضرمیزان اشتغال این کارخانه تعداد 128 نفر به طور مستقیماست که با تکمیل شدن فرایند تولید ، میزان اشتغال این کارخانه به 450 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

میرشکار گفت: تا کنون بالغ بر 5 میلیون دلار (‌معادل 83 میلیارد ریال‌) در این کارخانه سرمایه گذاری صورت پذیرفته است که جهت رسیدن به ظرفیت درنظر گرفته شده در افق این طرح 167 میلیارد ریال سرمایه گذاری مورد نیاز است.

وی در خصوص موارد پیشنهادی به وزیر صنعت‌، معدن و تجارت در جهت تسریع در روند بهره برداری در کارخانه بافت بلوچ ، بیان کرد: تامین 10 میلیون دلار ارز توسط دولت و تامین 65 میلیارد ریال از محل هدفمندسازی یارانه به جهت هزینه کرد می تواند در روند بهره برداری این طرح تاثیرگذار باشد.

رئیس سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: با به بهره برداری رسیدن کامل طرح بافت بلوچ در شهرستان ایرانشهر یا توجه به اینکه این شرکت علیرغم محدودیت موجود در کشت پنیه در استان و عدم امکان کاشت و انجام کشت آزمایشی موفق به اخذ مجوز کشت 200 هکتار پتبه در سالجاری شده که قطعا با قابلیت سطح زیرکشت 10 هزار هکتار در منطقه و بهره برداری از واحد در ظرفیت کامل شاهد ایجاد اشتغال 25 هزار نفری در بخش کشاورزی منطقه خواهیم بود.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان 181 هزار و 785 کیلومتر مربع مساحت دارد که 11.5 درصد از مساحت کل کشور بوده و 2 میلیون و 534 هزار و 327 نفر جمعیت استان می‌باشد که 3.17 در صد از جمعیت کل کشور است.

وی خاطرنشان کرد: یک هزا رو 123 پروانه بهره برداری صنعتی در استان با حجم سرمایه گذاری 10 هزار و 711 میلیارد ریال و اشتغال بیش از 24 هزار نفر در بخش صنعت وجود دارد.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها