گلچین آهنگ‌های رضوی، هدیه به مخاطبان خبرفوری

ابوالحسن علی بن موسی الرضا علیه السلام هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است. چنان که مشهور است روز میلاد وی یازدهم ذیقعده می باشد.

گلچین آهنگ‌های رضوی، هدیه به مخاطبان خبرفوری

کنیه حضرت «ابوالحسن» است و چون حضرت امیر علیه السلام «ابوالحسن» خوانده می شود، حضرت رضا علیه السلام به ابوالحسنِ ثانی معروف شده است مشهورترینِ لقب های وی «رضا» است.

پدر و مادر
امام رضا علیه السلام همچون بقیه امامان معصوم علیهم السلام دارای پدری صالح و بزرگوار هستند و در دامن بهترینِ مادران زمان خود پرورش پیدا کردند. پدر آن حضرت امام موسیکاظم علیه السلام و مادر ایشان «نجمه» است.

ورود حضرت رضا علیه السلام به قم
وقتی که حضرت رضابه دستور مأمون ناگزیر به ترک مدینه شده، به سوی خراسان حرکت کردند، از راه بصره به بغداد و از آن جا به سوی قم روانه شدند. اهالی قم استقبال باشکوهی ازایشان کردند. بسیاری آن حضرت رابه منزل خود دعوت کردند، اما حضرت فرمودند:«شتر من هر جا توقف کرد همان جا می روم» سرانجام شتر حضرت به در خانه مرد صالحی توقّف کرد که شب در خواب دیده بود امام هشتم مهمان اوشده اند اکنون آن خانه به نام مدرسه «رضویّه» در خیابان آذر قم معروف است.

فیلمی بسیار دیدنی از تعویض گلدان‌های ضریح امام رضا(ع)

جدایی چرا؟
یکی از یاران حضرت می گوید: باحضرت در سفر خراسان همراه بودم. یک روز آن حضرت را به رسم مهمانی بر طعامی فرا خواندند. او تمام خدمت کاران خود را ازسیاه و سفید گرد آن سفره گسترده جمع کرد. به امام نزدیک شدم و گفتم: فدایت شوم بهتر بود سفره آنها را جدا می فرمودید. در پاسخم فرمودند: «این سخن را مگو. همانا خدای تبارک و تعالی که خدای همه ماست یکی است. همه از یک مادریم و آدم ابوالبشر پدر مشترک همه ماست و کیفر و پاداش هم به اعمال تعلّق خواهد گرفت. بنابراین جدایی چرا؟»

دانش بی کران
دانشمندان معاصر با حضرت رضا علیه السلام بر فراوانی دانش و بینش وی و نیرومندی اش در استدلال و برتری جنابش در گفت و گوها و مناظرات علمی گواهی داده اند؛ تا جایی که محمدبن عیسی یقطینی اظهار داشت: «وقتی مردم، در مسئله امامت امام رضا علیه السلام اختلاف پیدا کردند من که مسئول جمع آوری پرسش های مردم و پاسخ های آن حضرت بودم، پانزده هزار مسئله گرد آوردم که از حضرت سؤال شده بود و وی به تک تک آنها پاسخ فرموده بودند».

کرامات حضرت
شیخ طبرسی می گوید: «آنچه مردم پس از شهادت وی تا زمان ما از برکت مشهد مقدس آن حضرت و علامات و عجائبی که مشاهده کرده اند و موافق و مخالف بدان تصدیق نمودند از حد شمارش خارج است. در این مشهد مقدس کور مادر زاد و دیگر مریضان شفا یافتند و دعاها مستجاب و جاجت ها برآورده شده که بسیاری از اینها را خود مشاهده کردیم و نسبت به آن علم یقینی که شک در آن راه نیابد پیدا نمودیم». شیخ حر عاملی هم می گوید: «من هم مثل شیخ طبرسی بسیاری از این معجزه ها را مشاهده کردم و یقین برای من حاصل شد، همان گونه که برای او یقین حاصل شده بود و در مدت مجاورت من در مشهد مقدس که 26 سال می شود دراین خصوص چیزهایی شنیدم که از شمارش گذشته و در خاطر ندارم».

تواضع امام
شخصی به قصد دیدار امام رضا علیه السلام مسیر طولانی ای را طی کرد. صبح زود به مقصد رسید. با خود گفت: به حمام بروم و غبار سفر از تن بشویم و پاک و مطهر به زیارت امام بروم. لحظاتی در آن جا درنگ کرد. شخصی آن جا بود. از او خواست که در شستن بدن به او کمک کند. بعضی از مردم که وارد حمام می شدند احترام عجیبی به او می نهادند و اظهار ارادت و ادب می نمودند. مرد مسافر اندک اندک امام را شناخت به سرعت کنار کشید و به شدت شرمنده شد و عذر خواهی کرد. اما امام رضا به او دلداری دادند و همچنان مشغول کار خود شدند و فرمودند: «شما این همه راه را با پای پیاده برای زیارت ما آمدی من هم این جا منتظرت بودم!»(17)

اشعاری از شعرای سنتی و معاصر ایران در وصف شاه خراسان

گلچین بهترین آهنگ ها به مناسبت ولادت امام رضا(ع)

آستان قدس
ای آستان قدس تو تنها پناه من

بر خاک باد پیش تو روی سیاه من
می آید از درون ضریحت شمیم عشق
پیچیده در فضای حرم سوز و آه من
چشمم به چلچراغ حریم تو روشن است
ای چلچراغ چشم تو خورشیدِ راه من
گلدسته ات مُنادی صوت عشق
مأنوس با غروب و زوال و پگاه من
مهر از فروغ گنبد پاکت گرفته وام
شمس الشموس هستی و نامت گواه من
هر صبح دم به شوق تو بیدار می شوم
کافتد به بارگاه تو لختی نگاه من
ای غربت مجسّم تاریخ، ای امام
ای خاک پای مرقد تو بوسه گاه من

مجموعه ای از آهنگ های پاپ ویژه امام رضا را میتوانید از لینک های زیر دانلود کنید


دقایق حرم - مجید اخشابی

آمده ام ای شاه پناهم بده - کریم خانی

کلاغ رو سیاه - محسن چاوشی

سلام امام رضا - حامد محضرنیا


ا مام رضا 1 - حامد زمانی و عبدالرضا هلالی


ا مام رضا 2 - حامد زمانی و عبدالرضا هلالی


عشق- محمد اصفهانی


میشه ضامنم بشی - غلامرضا صنعتگر


زیارت - سامی یوسف

728

حجم ویدیو: 3.33M | مدت زمان ویدیو: 00:03:47 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر ناشناس
    0

    خدا نجاتمان بدهد از ارتجاع

  • فرشته
    0

    واقعاآهنگهای قشنگه.زحمت بکشیدپیام کنید کدهای آهنگها.سلام بر غریب الغربا ضامن آهو

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      دستتان دردنکه که مارا بااما رضا ارتباط میدهید

  • ابوالفضل
    0

    عالی التماس دعا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها