وزیر علوم ونزوئلا: احمدی‌نژاد نانو میکروسکوپی به چاوز هدیه داد که هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم

وزیر علوم ونزوئلا گفت: رییس جمهور وقت ایران در سال ۲۰۰۹ در سفر به ونزوئلا، نانو میکروسکوپی به این کشور هدیه کرد که متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم و درخواست کمک ایران در بهره‌برداری را داریم.

وزیر علوم ونزوئلا: احمدی‌نژاد نانو میکروسکوپی به چاوز هدیه داد که هنوز نتوانستیم از آن استفاده کنیم

وزیر علوم ایران با وزیر علوم و فناوری ونزوئلا دیدار کرد.

*وزیر علوم ایران: ۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان در حال انجام است

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این دیدار، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ پروژه مشترک بین دانشگاه‌های ایران و جهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: تجربه خوبی که در این زمینه داریم این است که دانشجویان دکتری بخشی از پژوهش‌های مرتبط با پایان‌نامه‌های خود را در خارج از ایران انجام می‌دهند. این امر سبب آشنایی دانشجویان با دانشگاه‌های مختلف و مشارکت اساتید و پژوهشگران خارجی در پایان‌نامه‌های دکتری و ایجاد و حفظ ارتباط علمی بین آن‌ها می‌شود.

وی در ادامه نسبت به همکاری در زمینه‌های مختلف علمی از جمله تکنولوژی، فناوری اطلاعات (آی تی) و نرم‌افزار‌ها اعلام آمادگی کرد.

*وزیر علوم ونزوئلا: هنوز نتوانستیم از نانومیکروسکوپ هدیه رئیس‌جمهور ایران استفاده کنیم

در ادامه این دیدار گابریلا سرویلیا رامیرز وزیر علوم و فناوری ونزوئلا نسبت به دستاوردهای علمی و اراده ملت ایران برای پیشرفت جمهوری اسلامی در بدو ورود به ایران ابراز شگفت‌زدگی کرد و گفت: در حال حاضر کشور ونزوئلا با مشکلات متعددی از جمله جنگ‌های رسانه‌ای و روانی و کمبود دارو مواجه است؛ بر همین اساس نیازمند پیشرفت علوم و گسترش همکاری‌های علمی خود با کشورهای پیشتاز در عرصه‌های علمی همچون ایران هستیم.

وی بر همکاری با ایران در حوزه نانوتکنولوژی تاکید کرد و افزود: در سال ۲۰۰۹ رییس جمهور وقت جمهوری اسلامی ایران در سفر به ونزوئلا، نانو میکروسکوپی را به این کشور هدیه کرد اما متاسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم آن را مورد استفاده قرار دهیم لذا تقاضا داریم تا ایران ما را در احیاء و بهره‌برداری از تمام میکروسکوپ‌های الکترونیکی حمایت و همراهی کند.

تصویر فوق مربوط به نمونه‌ای از یک نانو میکروسکوپ است.

*تحصیل ۴۰ هزار دانشجو از ۱۲۹ ملیت مختلف جهان در دانشگاه‌های ایران

عبدالحمید علیزاده مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی سازمان امور دانشجویان نیز در بخش دیگری از این دیدار، آمادگی کشور را در بخش تربیت نیروی انسانی قابل ارائه دانست و گفت: در حال حاضر ۴۰ هزار دانشجو از ۱۲۹ ملیت مختلف جهان در دانشگاه‌های ایران مشغول تحصیل هستند و ما نسبت به پذیرش و تحصیل متقاضیان ونزوئلایی نیز آمادگی خود را اعلام می‌کنیم.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 17
  • فرهنگی
    0

    اونوقت بچه های ایران باید آواره کشورهای دیگه باشن برای درس خواندن.چرا که مبنای پذیرش دانشجو در ایران اشتباه هست.

  • متحیر
    0

    داداش زیاد به خودتون فشار نیارید سر کاری بوده

    نظرات شما -
    • الکی خوشا
      0

      همتون سرکارید خبرنداریم

  • هادی
    0

    فقط میتوانم بگویم آقای دکتراحمدی نژاد همتا ندارد.بخش اعظم رشد ایران درزمینه های مختلف ازجمله علمی مدیون تلاشهای شبانه روزی ایشان است که متاسفانه این روند دردولت منفور فعلی ادامه داده نشدبلکه باآن مبارزه شد.

    نظرات شما -
    • ایران زمین
      0

      هرچی بدبختی و عقب افتادگی داریم از اون بیسواده

    • هادی
      0

      درپاسخ ایران زمین البته اگر سواد راگفتن دروغهای شاخدارو دستبرد به جیب مردم برای اداره کشور که نه برای اداره دوستان متواری به دامان بیگانگان و...بدانید چنین سوادی برازنده دولتمردان کنونی واستادغریقشان است ومسلما آقای دکتراحمدی نژاد فاقدچنین سوادی است

  • آواره
    0

    آموزش عالی که به عموم ایرانیان روا نیست برای ونزوئلایی ها و دیگران حلال است

  • محسن
    0

    احمدی نژاد خدمات بی نظیر و فوق العاده ای داشت اما متاسفانه اشتباهاتش در عرصه خارجی در نهایت اثرات خدماتش را با ایجاد اجماع جهانی علیه ایران و شروع تحریم بانک و نفت بی اثر کرد.تحریمهای کنونی احیای همان تحریمها است.

  • یزدان
    0

    در دوره احمدی هر روز داروی یک سرطان و بیماری کشف میشد. یادش بخیر آخر خالیبندی بود.

  • میلاد
    0

    یه مرد بود یه مرررد...احمدی نژادو میگم،رئیس جمهور فقرا بود نماینده قشر ضعیف بود طرفدار جوونایی بود که از بی پولی و بی خونه ایی جرات ازدواج نداشتن برعکس رئیس جمهور کنونی که رئیس جمهور ثروتمندان است در دولت فعلی هرکسی پول داشته باشه پولدارتر میشه ولی احمدی نژاد با مسکن مهر چقدر جوون رو صاحب خونه کرد با دادن وام خوداشتغالی چقدر جوون رو صاحب ماشین و کار کرد باوام جهیزیه چقدر دختر دم بخت ازدواج کردن وخیلی کارای دیگه ک احمدی نژاد درحق قشر ضعیف داشت و الان هییییچ اثری از اون وام ها و طرح ها وجود ندارند الان وام رو فقط ب ثروتمندا میدن طرف 500میلیون میزاره بعد بهش5میلیارد وام میدن ولی کسیکه نداره باید خودکشی کنه بمیره...هرکسی دیدید از احمدی نژاد بد گفت مطمئن باشید از دوحالت خارج نیست یا جزو قشر ثروتمند بود ک احمدی نژاد عرصه رو بهشون تنگ کرده بود و یا(که متاسفانه درصد این قشر خیلی بیشتره) جزو کسانی هست ک از سیاست چیزی نمیدونه و چشمش ب دهن دیگرانه و ببینه دیگران بد میگن اینم بدون دلیل و استدلالی بد میگه...

    نظرات شما -
    • هادی
      0

      احسنت.صحیح است.

  • محمد
    0

    درود بر احمدی نژاد

  • علوی
    0

    احمدی نژاد اگرچه درسیاستهای کلی فقط یک مجری بود و بس ولی در جزییات و هرجا که اراده و امکان تصمیم گیری داشت درحد واندازه یه شهردارشهرستان ۱۰۰هزارنفری بیشتر نبود اصلاا وابدا درحد وقواره ریاست جمهوری نبود اصلا درکل درایران بعداز اقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی قحط الرجال شده کسی دیگه بچشم نمیاد

  • پژوهشگر علمی
    0

    از نانو میکروسکوپی که به ونزوئلا و چند کشور دیگه هدیه دادن تعداد زیادیش هم به دانشگاه های مختلف کشور هدیه داده شده و اونها هم هیچکدومشون مورد استفاده قرار نگرفته اند. اینجوری آبروی یک کشور میره و به تولیداتش کسی نگاه هم نمی کند. این نانو میکروسکوپ ساخت شرکت نانو سیستم پارس هست و با وجود اینکه هدیه داده میشده ولی شرکت سازنده پولش رو دریافت میکرده. جالبه نه کسی معترضه، نه حرفی میزنه نه کسی از این شرکت میخواد که کاری بکنه. شاید هم میترسن حرفی بزنن به اون شرکت.

    نظرات شما -
    • فناور
      0

      دولت ميخان هديه بدهند كه از جيب توليد كننده نبايد خرج كنند. با توجه به كيفيت خوب و تكنولوژي بالاي دستگاه ترجيح دادند اين نوع دستگاه رو هديه بدهند.

    • دربانی
      0

      یکی از این سیستمها توی دانشگاه ما نصب و راه اندازی شده . تا به حال باهاش تصاویر خوبی گرفتیم، راضی بودیم و کیفیت خوبی هم داره . لطفا ارزش محصولات داخلی رو زیر سوال نبرید. کاش استعدادهای خودمون توی ایران رو نادیده نگیریم ، همین استعدادها اونطرف آب دارن غوغا میکنن.

  • احمد رسولی مسول ازمایشگاه فیزیک
    0

    ما یکی از همین میکروسکوپهای این شرکت را داریم درست مثل همین که میگن . یکی هم روسی شو داریم . این ایرانیه بقدری کار کردن باهاش راحته و با کیفیت که موقعی که روسها برای نصب دستگاهشون امده بودن میگفتن شما این سیستم به این خوبی رو دارید چرا بیخودی دوباره هزینه کردید از ما گرفتید. متاسفانه خود حقیر پنداری ایرانیها و مسخره کردن خودی ها از شدت زیاد بیفرهنگی ما ایرانبهاست. تا جایی که من خبر دارم اگر ونزویلا برید باید مواظب لباستون هم باشید از بس که دزد زیاده و من شنیدم الکترونیک و کامپیوتر اینها را همون روز اول دزدیدن و بردن و فقط مانده مکانیک سیستم شون خوب انهم تا سیستم کامل نباشه دستگاه کار نمیکنه. مثل اینه موتور و تمام متعلقات ماشینو دزد ببره و شما بخواهین ماشین کار کنه.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها