زنان باهوشی که دنیا را زیر و رو کردند‍!

نان باهوش زیادی در دنیا وجود دارند که آینده دنیا را شکل داده و باور‌های اجتماعی را تغییر داده اند. در این مطلب شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

زنان باهوشی که دنیا را زیر و رو کردند‍!

سابرینا پاسترسکی (انیشتین جدید)

سابرینا پاسترسکی یک فیزیکدان آمریکایی است که مورد توجه تمام دنیا قرار گرفته است و مجله فوربس او را انیشتین جدید نامیده است. سابرینا در سنین ۱۲ الی ۱۴ سالگی یک هواپیمای تک موتوره ساخت و در ۱۶ سالگی توانست به عنوان یک خلبان آزمایشی پرواز کند.


ملاله یوسف زی (مبارز آموزش زنان و کودکان)

ملاله یوسف زی یک دختر ۲۱ ساله پاکستانی است که تغییرات زیادی را در دنیا ایجاد کرده است. او در این سن کم جوان‌ترین برنده جایزه نوبل شده، ۲ کتاب نوشته و موانع را از سر راه تحصیل ۱۳۰ دختر در دنیا برداشته است.


جین گودال (زنی که معنای جدید به واژه بشریت داده است)

می‌توان کفت جین گودال یکی از بهترین زنان دنیای امروز است. او نمی‌تواند از مسائل مربوط به محیط و طبیعت دور بماند و به آینده انسان‌ها و حیوانات بی اعتنا باشد. او یکی از انسان‌های خیری است که تا کنون برای حقوق حیوانات مبارزه کرده و تلاش می‌کند یک دنیای بهتر و مهربان‌تر بسازد. جین گودال نقش بزرگی در زمینه رفتارشناسی حیوانات و حیات وحش داشته است.


ملیندا گیتس (یکی از قوی‌ترین زنان دنیا)

مجله فوربس او را یکی از قوی‌ترین زنان بشردوست نامیده است. بخشندگی، مهربانی و زیبایی ویژگی‌های شاخص این زن بزرگ است. آیا می‌توانید تصور کنید که موسسه خیریه خصوصی او ۴۰ بیلیون دلار ارزش دارد؟ او علاوه بر بشردوستی و کسب و کار مدافع زنان و دختران نیز هست.


الن اوچوآ (فضانورد و قهرمان)

الن اوچوآ یک مهندس، فضانورد و قهرمان آمریکایی است که در ۴ ماموریت فضایی شرکت داشته است. اوچوآ همکاری بزرگی با جامعه ما داشته و یک سیستم نوری برای اجرای پردازش اطلاعات اختراع کرده است. این اختراع راه را برای استفاده از ربات‌ها باز کرد.


استف گابریل

استف یک کارآفرین و دانشمند دریایی است و تنها چیزی که برای او اهمیت دارد محیط زیست است. او در سال ۲۰۱۴ شرکتی تاسیس کرد که لباس‌های شنا ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی جمع آوری شده از اقیانوس تولید کرده و به فروش رساند. او مردم را تشویق می‌کند درباره مصرف پلاستیک و آینده سیاره خاکی بیشتر فکر کنند.


دنیل فونگ


دنیل فونگ مدرسه را تمام کرده و در ۱۲ سالگی به دانشگاه رفت. فونگ در ۲۲ سالگی همراه با دوستانش یک کمپانی استارتاپی به نام «LightSail Energy» تاسیس کرد و سیستم ذخیره انرژی هوای فشرده را گسترش داد. او در مجله فوربس به شخصی معروف شده است که می‌تواند دنیا را نجات دهد.

شما کدام یک از زنانی که در این لیست معرفی شده اند را تحسین می‌کنید؟ آیا شخصی را می‌شناسید که بتوان به این لیست اضافه کرد؟ خوشحالم می‌شویم در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: برترینها

1980

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها