عملکرد دولت در زمان تحریم‌ها؛ میرزایی نیکو: دولت توانسته است حداقل نیازمندی‌های مردم را هدف گذاری کند

عضو فراکسیون امید مجلس اظهار کرد: دولت اگر تا حدودی پویا تر و منسجم تر بود و ارتباط تنگاتنگی با نماینده ها، کمیسیون ها و فراکسیون‌های مجلس داشت می توانست اقدامات بهتری در زمان تحریم‌ها اتخاذ کند.

عملکرد دولت در زمان تحریم‌ها؛ میرزایی نیکو: دولت توانسته است حداقل نیازمندی‌های مردم را هدف گذاری کند

به گزارش خبر فوری ، عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به لزوم ارتباط بیشتر دولت با مجلس برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: دولت اگر تا حدودی پویا تر و منسجم تر بود و ارتباط تنگاتنگی با نماینده ها، کمیسیون ها و فراکسیون‌های مجلس داشت می توانست اقدامات بهتری در زمان تحریم‌ها اتخاذ کند.

قاسم میرزایی نیکو در گفت و گویی در خصوص اقدامات دولت در زمان تحریم‌ها گفت: با توجه به شرایط و مسایلی که در زمینه تحریم ها و شرایط اقتصادی کشور با آن روبه رو هستیم دولت می‌توانست ساماندهی و سازماندهی بهتری داشته باشد و جلوی بسیاری از مسایل و مشکلات را بگیرد.

او در ادامه افزود: دولت اگر تا حدودی پویا تر و منسجم تر بود و ارتباط تنگاتنگی با نماینده‌ها، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس داشت می‌توانست اقدامات بهتری در زمان تحریم‌ها اتخاذ کند. البته اقداماتی را از سوی دولت شاهد بودیم که نباید آنها را نادیده گرفت.

دولت ارتباط خود را با مجلس بیشتر کند

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی گفت: اشکالی که دولت با آن روبه رو است و با وجود فریادها و تذکرات بسیاری که داده شده به آن گوش نمی‌دهد، بحث ارتباط نداشتن با مجلس است؛ زیرا نماینده‌ها پاسخگوی عملکرد دولت یا دیگر مسایل کشور به مردم هستند و مورد سوال قرار می گیرند و از نزدیک با مردم ارتباط دارند بنابراین نیاز است دولت ارتباط خود را با مجلس بیشتر کند.

دولت توانسته است حداقل نیازمندی های مردم مانند کالاهای اساسی و یارانه ‌ها را هدف گذاری کند

میرزایی نیکو افزود: بنابراین یکی از مسایلی که دولت باید به آن توجه ویژه داشته باشد ارتباط تنگاتنگ با مجلس است؛ البته بعضی از وزرا این ارتباط را داشتند که البته نه به لحاظ ویژگی سازمانی و ارگانی بلکه به لحاظ ویژگی خود وزیر است؛ مثلا آقای ظریف چند وقت یکبار با فراکسیون های مختلف و کمیسیون ها جلسه می گذارد و نماینده ها را در جریان اقدامات و تحولات قرار می دهد. ولی در مجموع با وجود تحریم همه جانبه‌ای که شاهد هستیم دولت توانسته است حداقل نیازمندی‌های مردم مانند کالاهای اساسی و یارانه‌ها را هدف گذاری کند.

مردم در شرایط فعلی همراهی بیشتری با یکدیگر داشته باشند

عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر همراهی بیشتر مردم با یکدیگر تصریح کرد: آیت الله العظمی جوادی آملی جمله ای دارند که می‌گویند اگر مردم با یکدیگر خوب نشوند حتی حضرت علی(ع) و هر کسی که در رأس کار باشد هم شکست می‌خورد. بنابراین یک بخش حل مشکلات فعلی کشور به رفتار مردم مربوط می شود که باید به یکدیگر رحم کنند.

بسیاری از اقدامات دولت رسانه ای نمی‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور ادامه داد: بخشی از مشکلات به این باز می گردد که دولت رسانه ندارد و بخش دیگر هم به ضعف ارتباط دولت با مردم مربوط می شود. لذا ضعف در این دو بخش باعث شده آنچنان که بایسته و شایسته است مشارکت ها شکل نگیرد و از سوی دیگر اقداماتی هم که دولت در این راستا انجام داده است رسانه ای نشود.

میرزایی نیکو در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه رویکرد رسانه ملی این بود که هر شب نقطه ضعفی را از دولت منتشر می‌کرد اما بعد از گذشت ۱ سال و تذکرات مقام معظم رهبری تا حدودی تغییراتی را شاهد هستیم.

منبع: شفقنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها