گوترش خواستار جبهه متحد در مقابل یهودی‌ستیزی شد

دبیرکل سازمان ملل گفته است که بابت تیراندازی مرگبار در یک کنیسه یهودیان در پنسیلوانیا که ۱۱ کشته برجای گذاشت، به شدت شوکه شده است. وی خواستار جبهه‌ای متحد در مقابل یهودی ستیزی شد.

گوترش خواستار جبهه متحد در مقابل یهودی‌ستیزی شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت، این حمله وحشتناک که در داخل کنیسه یهودیان و حین عبادت رخ داد، یادآور تلخ تداوم یهودی ستیزی است.

وی ادامه داد، یهودیان بیش از هر کسی دیگر در سراسر جهان همچنان بدون دلیل مورد حمله قرار می‌گیرند. یهودی ستیزی تهدیدی برای ارزش های دموکراتیک و صلح است.

گوترش در بیانیه خود مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده قربانیان این حمله ابراز داشت و ادامه داد: یهودیان در سراسر جهان قربانی یهودی ستیزی می‌شوند. این مساله نباید جایگاهی در قرن ۲۱ داشته باشد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، وی همچنین خواستار جبهه‌ای متحد در تمامی سطوح جامعه مدنی، مذهبی و رهبران و مردم جهان شد تا در مقابل اقدامات یهودی ستیزی، اسلام هراسی و نژادپرستی، انزجار، تبعیض، بیگانه هراسی و تعصب بایستند.

در جریان حمله مسلحانه یک فرد سفیدپوست به کنیسه یهودیان در پنسیلوانیا ۱۱ تن کشته و بیش از ده ها تن نیز زخمی شدند.

براساس گزارش پلیس، یک مرد سفیدپوست سراپا مسلح حین تیراندازی به سوی عبادت کنندگان در این کنیسه فریاد "همه یهودیان باید بمیرند" سر داده بود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها