ترکیه قطعنامه پارلمان ایتالیا در به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه را محکوم کرد

آنکارا قطعنامه مجلس نمایندگان ایتالیا که از دولت رم می‌خواهد نسل‌کشی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی را به رسمیت بشناسد، به شدت محکوم کرد.

ترکیه قطعنامه پارلمان ایتالیا در به رسمیت شناختن نسل‌کشی ارامنه را محکوم کرد

مجلس نمایندگان ایتالیا چهارشنبه با رای مثبت ۳۸۲ قانونگذار و ۴۳ رای ممتنع قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که رم را موظف می‌کند نسل‌کشی ارامنه به دست امپراتوری عثمانی را به رسمیت بشناسد.

مدیر ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در واکنش به این قطعنامه جنجالی گفت: ما قویا تلاش اخیر پارلمان ایتالیا برای تحریف و سیاسی‌ کردن تاریخ کشورمان را محکوم می‌کنیم. این اقدامی غیر سازنده، خصمانه و قابل تقبیح است. ما به جای حمله به تاریخ یکدیگر باید همکاری دوجانبه داشته باشیم تا از پیروزی حقیقت بر تخیل اطمینان حاصل کنیم.

ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با انتقاد از تصویب این قطعنامه در پارلمان ایتالیا، گفت این اقدام نادیده گرفتن حقایق است و "بذر عداوت را می‌کارد."

نسل‌کشی بیش از یک میلیون ارمنی به دست امپراتوری عثمانی حین و پس از جنگ جهانی اول از سوی ۲۳ کشور به رسمیت شناخته شده است. ترکیه اما این ادعاها را رد می‌کند و تاکید دارد هم ترک‌ها و هم ارامنه حین این جنگ کشته شدند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها