۵ وقف جدید در شهرستان گرگان ثبت شد

۵ وقف جدید در شهرستان گرگان ثبت شد

حجت الاسلام مهدوی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: پیرو دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان سراسر کشور از حالت قبرستان خارج شود و به کانون فرهنگی تبدیل شوشد طرحی را در مجموعه اوقاف و امور خیریه کشور در کشور به عنوان آرامش بهاری که شامل تعطیلات عید نوروز است، برگزار کرده است.

وی تصریح کرد: طرح آرامش بهاری در 22 امامزاده شهرستان گرگان برگزار شده و گرگان ظرفیت خوبی از امامزادگان دارد و مورد استقبال مسافران قرار گرفته است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان اظهار داشت: یکی از نکات زبیایی که در بقاع متبرکه بود بحث تحویل سال نو بود که مردم در 18 بقعه متبرکه گرگان در لحظه ساعت تحویل حضور پیدا کردند که بیش از هزار و 630 نفر را در این لحظه در بقاع متبرکه شاهد بودیم.

مهدوی افزود: میزان زائران و مسافرانی که در این طرح در ایام نورزی بازدید کردند 372 هزار نفر تخمین زده می‎شود.

وی یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در طرح آرامش بهاری انجام می‎شود اعزام مبلغ است که از 10 مبلغ اعزامی از قم و 9 مبلغ بومی در این طرح بهره گرفتیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان تاکید کرد: یکی دیگر از اقدامات در بقاع متبرکه در ایام طرح آرامش بهاری انجام شد برپایی خیمه‎های معرفت بود و همچنین غرفه کودک و نوجوانان ما در طرح آرامش بهاری مورد استقبال قرار گرفت.

مهدوی بیان داشت: 4 هزار بروشور تولیدی شهرستان در بقاع متبرکه توزیع شد و در 8 بقعه به صورت شبانه‎روز میزبان زائران و مسافران بودیم.

وی یادآور شد: در طرح آرامش بهاری 25 خادم ثابت به همراه 620 خادم افتخاری همکاری کردند و 22 معاون فرهنگی در این طرح کمک کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گرگان یادآور شد: یکی از نکات بارز در این طرح اسکان مسافران بود که در قسمت زائرصحرا 500 مسافر را اسکان دائم دادیم و همچنین کمپ‎های اسکان موقت 8 هزار و 600 نفر را اسکان دادند.

مهدوی افزود: 37 هزار نفر در حسینیه‎های شهرستان گرگان در ایام نوروزی اسکان داشتند.

وی گفت: در بحث وقف جدید شهرستان گرگان پیشتاز است و تنها شهری بودیم که 5 وقف جدید داشتیم و این بیانگر این است که مردم ما مردم مذهبی هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها