فرماندار ویژه گنبد:

6 هزار گنبدی در 11 کمپ اسکان یافتند/ تخریب 3 هزار منزل و مغازه تجاری

معاون استاندار .گلستان و فرماندار ویژه گنبد با بیان اینکه 6 هزار شهروند آسیب دیده این شهرستان در 11 کمپ شهری و روستایی اسکان یافته اند از تخریب 3 هزار منزل مسکونی و مغازه تجاری خبر داد.

6 هزار گنبدی در 11 کمپ اسکان یافتند/ تخریب 3 هزار منزل و مغازه تجاری

عبدالقدیر کریمی در گفتگو با خبرنگار خبر فوری درباره وضعیت شهرستان گنبد اظهار کرد: باتوجه به اینکه حدود 35 هزار نفر در بخش های شمالی و جنوبی شهرستان در سیلاب دچار حادثه شده بودند، بیشترین تمرکز ما بر امدادرسانی پس از رفع آبگرفتگی ها معابر و منازل بوده است.

کریمی افزود: پاکسازی کوچه ها، خیابان ها و منازل جزو اولویت برنامه های امدادی ما بوده که در حال تلاش برای اتمام آن هستیم.

وی ادامه داد: علاوه بر امدادرسانی به صورت مستقیم در منازل آسیب دیدگان، 4 کمپ شهری و 7 کمپ روستایی با همکاری هلال احمر برپا شده و 4 هزار و 200 نفر در کمپ شهری و 1750 نفر در کمپ روستایی اسکان یافته اند.

فرماندار ویژه گنبد با بیان اینکه در تلاش برای بازسازی منازل آسیب دیدگان هستیم گفت: بخش قابل توجهی از منازل و لوازم آن آسیب دیدگان تخریب شده و در تلاشیم علاوه بر دریافت کمک ها و تسهیلات دولتی از ظرفیت کمک های مردمی و خیّرین شهرستان نیز استفاده کنیم.

به گفته کریمی، تاکنون خسارت حدود 3 هزار منزل مسکونی و مغازه تجاری برآورد شده و بعد از تکمیل فرایند برآورد خسارت به بازسازی جدی منازل و مغازه ها می پردازیم.

منبع: خبرفوری

73

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها