مقبره‌‌های مجلل ۱۸۰۰ساله غارت شدند

سارقان قبر، دو گور از سه مقبره مجلل ۱۸۰۰ساله را در چین غارت کردند، به گفته باستان‌شناسان این مقبره‌ها متعلق به سلسله هان بوده‌اند.

مقبره‌‌های مجلل ۱۸۰۰ساله غارت شدند

 باستان‌شناسان چینی پس از کاوش‌های باستان‌شناسی در جنوب شرقی پکن، با سه مقبره ۱۸۰۰ساله یک خانواده ثروتمند مواجه شدند که دو مقبره به‌دلیل سرقت سارقان در وضعیت نامناسبی قرار داشت.

این مقبره‌ها درحالی به شدت تخریب شده بودند که یکی از آن‌ها به طور کاملا تصادفی از دید سارقان دور و سالم باقی مانده است. 

آنطور که مجله علمی ساینیس اعلام کرد: اگرچه دو مقبره غارت شده اکنون در وضعیت نامناسبی قرار دارند، اما قبر دیگر دست نخورده است. در این قبرها بیش از ۷۰ اثر از جمله یک شمشیر آهنی و یک آینه برنزی به‌عنوان هدیه قرار داده شده بود. 

این تدفین‌ها که مربوط به سلسله هان (۲۰۶ قبل از میلاد تا ۲۲۰ پس از میلاد) است، در حفاری در روستای داژوانگزی در بخش جنوبی ریژائو، یک شهر ساحلی در استان شاندونگ در حدود (۵۸۰ کیلومتری) جنوب شرقی پکن، پیدا شد. 

بر اساس بیانیه موسسه باستان‌شناسی چین، این مقبره‌ها در زیر تپه‌ای در یک پارک محلی قرار داشتند که در گذشته به دلیل کشاورزی به شدت آسیب دیده بود، و حفاری‌های غیرمجاز قبل از توسعه پارک انجام شده بود. 

در بیانیه آمده است که یکی از مقبره‌های غارت شده و مقبره دوم که غارت نشده، حاوی کتیبه‌هایی با نام خانوادگی «هوان» است که نشان می‌دهد مجموعه مقبره متعلق به همان خانواده ثروتمند است.

منبع: ایلنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها