پیتزا سالاد سزار؛ فست فود مدرن

پیتزا سالاد سزار یکی از پیتزاهای مدرن امروزی است که از ترکیب مرغ با کاهو و پنیر پارمزان تهیه می‌شود و ترکیبی از پیتزا و سالاد سزار است.

پیتزا سالاد سزار؛ فست فود مدرن

امروز فست فود‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک جدید جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده‌اند. پیتزا یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین نوع فست فود‌ها است که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم‌های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و... تهیه می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از طعم و مزه است. پیتزا سالاد سزار یکی از پیتزا‌های مدرن است که این روز‌ها بسیار ترند شده است و علاقه‌مندان زیادی دارد. سالاد سزار به تنهایی در میان سالاد دوستان بی‌رقیب و خوشایند است و وقتی به شکل پیتزا درمی‌آید، بسیار خوشمزه‌تر و هیجان‌انگیزتر خواهد بود. برای درست کردن پیتزا سالاد سزار دستور‌های متفاوتی وجود دارد. اگر دوست دارید در منزل پیتزای سالاد سزار هیجان‌انگیز و خوشمزه درست کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم

سینه مرغ کامل: ۱ عدد یا حدود ۶۰۰ گرم
تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر پارمزان: ۱ لیوان
کاهو پیچ کوچک: ۱ عدد
سس سالاد سزار: به میزان لازم
سس سیر: ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

طرز تهیه

پیتزا سالاد سزار

 

برای درست کردن این پیتزای خوشمزه ابتدا سینه مرغ را با پیاز، سیر، چوب دارچین، نمک و کمی زردچوبه و آب بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سینه مرغ پخت و خنک شد، استخوان‌ها را جدا کنید و گوشت سینه را کاملا خرد و پوره کنید و داخل یک کاسه بریزید. تخم مرغ‌ها و پنیر پارمزان را اضافه کنید و مواد را با دست خوب هم بزنید. کف سینی فر کاغذ نسوز یا کاغذ روغنی پهن کنید و مواد را روی کاغذ بریزید و با دست مواد را به صورت یک مربع دربیاورید و حسابی مواد را با پشت دست فشار بدهید تا کاملا فشرده شود. حالا سینی فر را داخل فر ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار بدهید تا کاملا بپزد و طلایی شود. حالا مرغ پخته و قالبی را از فر خارج کنید و خیلی آرام روی ظرف سرو قرار بدهید تا خنک شود. در مرحله بعد کاهو را که از قبل خوب شسته‌اید، خرد کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. در این مرحله سس سالاد سزار، سس سیر و نمک و فلفل را به کاهوی خرد شده اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید. کاهوی مزه‌دار شده را روی مرغ بریزید و خوب پخش کنید و در آخر کمی پنیر پارمزان روی پیتزا بپاشید، نوش جان.

طرز تهیه سس مخصوص سالاد سزار

مواد لازم
سرکه سفید: ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون: نصف فنجان
سس خردل: ۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ: ۲ عدد
پنیر پارمسان: ۱۰۰ گرم
سیر: ۱ حبه بزرگ
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
نمک: به میزان لازم
فلفل سیاه: نصف قاشق چای‌خوری
سرکه بالزامیک: دو قاشق غذاخوری
آب سرد: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن این سس سزار مخصوص اول زرده‌های تخم مرغ را داخل یک کاسه بریزید و با همزن دستی به مدت ۲ تا ۳ دقیقه خوب هم بزنید. سرکه را داخل زرده‌ها بریزید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا خیالتان از بوی زحم تخم مرغ راحت شود. حالا سس خردل را داخل تخم مرغ بریزید و سی ثانیه هم بزنید. در مرحله بعد سس بالزامیک را اضافه کنید و باز سی ثانیه هم بزنید. حالا آبلیمو و سیر رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در مرحله بعد روغن زیتون را بریزید و هم بزنید و بعد پنیر پارمسان را اضافه کنید و باز هم بزنید. در آخر آب سرد را همراه با نمک و فلفل سیاه به مواد سس اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس یکدست شود. حالا سس سزار را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید تا جا بیفتد و مزه‌ها به خرد هم بروند و بعد سس را همراه با سالا سزار خوشمزه سرو کنید، نوش جان.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    اخبار سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت خبرفوری هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد